به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، دانیال مرودشتی مدیر روابط عمومی فرودگاه آبادان با اشاره به فیلم منتشر شده از پرواز قشم ایر به مقصد مشهد اظهار داشت: روز گذشته به دلیل نقص فنی پرواز ۱۴۷ نفره قشم ایر، این شرکت اقدام به جایگزینی یک پرواز با تعداد ۱۱۲ صندلی کرد.
او ادامه داد: قرار بود برای پرواز با ظرفیت ۱۴۷ نفر، تعداد ۹۰ مسافر وارد هواپیما شوند که بعد از جایگزین شدن هواپیمای کوچکتر (با ظرفیت ۱۱۲ مسافر) تعداد مسافران این پرواز نیز همان ۹۰ نفر تعیین شد.
مدیر روابط عمومی فرودگاه آبادان تصریحکرد: در ویدئوی منتشر شده که ازدحام مسافران در هنگام ورود را نشان میدهد بزرگنمایی شده است و برهمین اساس پرواز قشم ایر از آبادان به مقصد مشهد بدون هیچ مسافر اضافهای انجام شده است.
او با تاکید بر اینکه برابر استانداردهای هواپیمایی انجام پرواز هنگامی که مسافران سرپا باشند امکانپذیر نیست افزود: با این وجود مدیریت فرودگاه آبادان از شرکت هواپیمایی قشم ایر انتظار داشت که بعد از نقص فنی پرواز اولیه نسبت به جایگزین کردن هواپیمایی با همان ظرفیت ۱۴۷ نفره اقدام میکرد.
مرودشتی یادآورشد: در هر صورت این پرواز با ظرفیت ۱۱۲ نفر با تعداد ۹۰ مسافر به مقصد مشهد پرواز کرد و پیش از پرواز از همه مسافران تست رپید (تست سریع) اخذ شد.
مدیر روابط عمومی فرودگاه آبادان یادآورشد: مجموعه مدیریت فرودگاه آبادان در زمینه رعایت دستورهای بهداشتی حساسیت و الزامات ویژهای دارد که همواره به آنها پایبند است.
او خاطرنشانکرد: در خصوص پرواز روز گذشته شرکت هواپیمایی قشم ایر از آبادان به مقصد مشهد، مدیریت این شرکت قرار است تا ساعات دیگر توضیحات تکمیلی را ارائه کند.
سلیمانی دشتکی در ادامه به پرواز آبادان به استانهای دیگر اشاره کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه کرونا پروازها باید ۵۰ درصد مسافر را جابجا کنند، ولی با توجه به تخلف صورت گرفته از مرکز بهداشت و درمان خوزستان خواستار شکایت از شرکت هواپیمایی متولی این پرواز به دادستانی به دلیل بی توجهی به شیوه نامههای بهداشتی هستم، ضمن اینکه صدا و سیمای خوزستان هم باید چهره مقصران این اقدام را برملا کند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ب