رهایی ۲ محکوم به اعدام

۲ قاتل محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم از چوبه‌دار رهایی یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با پیگیری‌های مکرر و مستمر اعضای شعبه صلحی مستقر در زندان شهرستان ساری و با همراهی و رضایت اولیای دم مقتول، ۲ فقره پرونده قصاص نفس منجر به صلح و سازش و رهایی محکومین شد.

او کاهش آسیب‌های فردی، مهار فشار روانی و اجتماعی به خانواده، کمال رشد و بازپروری و ترویج فرهنگ عفو و بخشودگی را اهم دستاورد‌های فردی و اجتماعی این امر خداپسندانه دانست و افزود: تلاش در ایجاد صلح و سازش بویژه در پرونده‌های قصاص از تأکیدات ریاست قوه قضائیه بوده و مساعی منادیان صلح و سازش و ترویج این فرهنگ پسندیده از رسالت‌ها و ماموریت‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی استان خواهد بود.

حجت الاسلام  اکبری با اشاره به آیه ۱۷۸ سوره بقره عفو و گذشت از قصاص را امر نیکو دانست و گفت: گذشت و بخشودگی ریشه در فطرت بشر داشته و خداوند کریم در آیات قرآن به این امر توصیه و به پاداش نیکو بشارت داده است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: با تلاش‌های شورای حل اختلاف دادگستری مازندران پارسال ۳۳ پرونده قصاص نفس، منجر به صلح و سازش و رهایی متهم از چوبه دار گردید که آخرین آن رهایی سه محکوم به قصاص و اعدام از چوبه دار در شهر‌های آمل، قائمشهر و سیمرغ در بهمن ماه سال گذشته بوده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار