رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه جدید بارشی به استان آذربایجان‌شرقی رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت  سامانه بارشی همچنین موجب غرش آذرخش، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش نسبی دما در سطح استان آذربایجان شرقی می‌شود.

او با بیان اینکه فعالیت  سامانه بارشی تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، گفت:در پی نفوذ  سامانه بارشی  احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی در اثر بارش شدید باران و تگرگ وجود دارد.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه این سامانه کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شمالی را دربر می‌گیرد، به مسافران و رانندگان توصیه کرد، از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر خواستار محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره شد و از کشاورزان خواست به توصیه‌های کارشناسان استان توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار