شریفی گفت: امسال حدود ۴۰ درصد از مخازن سد‌های خوزستان آبگیری شد که باید برای تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه با احتیاط عمل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی شریفی  مدیر برنامه‌ریزی مخازن سد‌ها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: محدودیت‌هایی برای کشت برنج در استان اعمال خواهد شد چرا که حدود ۴۰ درصد از مخازن سد‌های خوزستان آبگیری شده است و با توجه به این وضعیت باید برای تامین آب مورد نیاز کشت‌های تابستانه با احتیاط عمل شود.

او با بیان اینکه آب مورد نیاز کشت‌های زمستانه و بخشی از کشت‌های بهاره که اکنون روی زمین هستند، تامین شده است، تصریح کرد: برای برخی کشت‌های بهاره و تابستانه با توجه به وضعیت ذخایر سد‌های استان خوزستان به ویژه در حوضه‌های کرخه، مارون و دز، با محدودیت‌هایی در تامین آب مواجه هستیم.

شریفی  ادامه داد: در حوضه کرخه، مارون و حتی دز امکان تامین آب برای کشت‌هایی مثل برنج وجود ندارد. برای حوضه کارون نیز با توجه به شرایطی که وجود دارد، مجبور هستیم محدودیت‌هایی برای کشت برنج اعمال کنیم.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سد‌ها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی که در خوزستان وجود دارد، باید سطوح کشت محصولات را با آب تطبیق دهیم تا در تامین آب مورد نیاز این کشت‌ها دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.