مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهرستان بناب ۱۵ درصد تخم مرغ استان را تامین می‌کند گفت: شهرستان بناب دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد کارخانه‌های بسته بندی تخم مرغ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در شهرستان بناب وجود دارد که بخش اعظمی از تخم مرغ استان آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کنند.

او گفت: با وجود فعالیت خوب مرغداران بناب در حوزه مرغ‌های تخم گذار، اما میزان تولید مرغ گوشتی در این شهرستان پایین است و تنها سه درصد مرغ گوشتی استان را تامین می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی احداث کشتارگاه صنعتی مرغ در این شهرستان را فاقد توجیه اقتصادی عنوان کرد و گفت: کشتارگاه مرغ نیازمند حجم بالایی از آب برای امور خود است در حالی که شهرستان بناب در حال حاضر در تنش آبی به سر می‌برد.

بهداد همچنین وجود کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان را افتخاری برای استان و منطقه برشمرد و افزود: کشتارگاه صنعتی دام بخش زیادی از گوشت استان و حتی منطقه را تامین می‌کند که می‌بایست با گسترش فضای دامداری به خصوص ساماندهی میدان دواب زمینه را برای توسعه این کشتارگاه فراهم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار