مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان گفت: پیشنهاد ایجاد هشت بخش و سه شهر جدید در این استان به منظور ارتقای واحد‌های تقسیمات کشوری به کمیسیون دولت ارسال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،علیرضا بیرانوند،مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان اظهار کرد: دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان اقدامات لازم را در خصوص پیگیری طرح‌های گذشته و تهیه طرح‌های جدید (ایجاد شهرستان و بخش) در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و بازدید میدانی، اتفاقات خوبی در حال انجام است.

او  گفت: تهیه طرح شهر معمولان با ایجاد ۲ بخش مرکزی و افرینه توسط وزیر کشور برای تصویب به کمیسیون مربوطه ارسال شده است و در صورت تصویب طرح دیگری در هیات دولت، بخش جدید سیمره در شهرستان پلدختر ایجاد می‌شود.

بیرانوند ادامه داد: طرح ایجاد بخش‌های میربگ و ایتیوند از توابع شهرستان دلفان و بخش شیروان از توابع شهرستان بروجرد نیز به کمیسیون هیات دولت ارسال شده است.

او  گفت: انجام تمامی مطالعات کارشناسی و تهیه مجدد طرح ارتقای بخش پاپی به شهر، از توابع خرم‌آباد نیز از دیگر اقدامات انجام شده محسوب می‌شود.

بیرانوند گفت: طرح‌های ایجاد بخش ژان از توابع شهرستان دورود، شهر کاکاوند از توابع شهرستان دلفان و بخش مادیان رود از توابع شهرستان کوهدشت نیز به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور ارسال شده است.

او  بیان کرد: طرح الحاق روستای جهان‌آباد به شهر بروجرد نیز در مراحل نهایی و تصویب طرح توسط کمیسیون مربوطه قرار دارد.

لرستان ۲۹ هزار و ۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت، بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۱ شهرستان، ۲۹ بخش و ۸۵ دهستان دارد و هم‌اکنون دارای ۲۴ نقطه شهری و ۲ هزار و ۸۶۴ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.