معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای جشنواره پویش مدافعان سلامت در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان به فعالیت‌ها و دستاورد‌های سال ۹۹ و برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار کرد: سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا، سال سخت و تلخی بود و در سال گذشته شاهد تغییر و دگرگونی‌های فراوانی در اجرای برنامه‌ها و اقدامات همه بخش‌ها بودیم.

او تصریح کرد: در این ایام کرونایی معاونت تربیت بدنی و سلامت و برنامه‌های آن نیز خارج از این قاعده نبود، ولی تمام فعالیت‌های انجام شده در راستای حفظ پویایی و چابکی حوزه و جلوگیری از رکود و انفعال صورت گرفت.

خوشگوار ادامه داد: به همین دلیل انطباق و سازگاری اجرای برنامه‌ها با شرایط کرونایی به عنوان راهبرد معاونت تعیین شد و حفظ و شأنیت و وجاهت درس تربیت بدنی به عنوان یک واحد درسی مستقل و تداوم و استمرار فعالیت‌های بدنی و ورزشی دانش‌آموزان در شرایط سخت کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن در اولویت قرار گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت، تشکیل کارگروه و تهیه محتوای الکترونیکی درس تربیت بدنی را از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در حوزه تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت خود معلمان تربیت بدنی، محتوای الکترونیکی درس تربیت بدنی در ۴ دوره تحصیلی و در شرایط رنگ بندی کرونایی تدوین و در قالب لوح فشرده به تعداد معلمان تربیت بدنی استان تکثیر و توزیع شد و این محتوا به عنوان مبنای کار معلمان تربیت بدنی و نیز مبنای اجرای درس تربیت بدنی مدنظر قرار گرفت.

خوشگوار، پیوست ارزشیابی مستمر و نهایی درس تربیت بدنی را از دیگر بخش‌های این محتوای الکترونیکی بیان کرد و گفت: ارزشیابی درس تربیت بدنی در نوبت اول در دو بخش آمادگی جسمانی و مهارتی نیز در قالب محتوای مذکور تدوین و ابلاغ شده است.

او با اشاره به ضرورت و اهمیت ارزیابی و نظارت بر اجرای برنامه‌ها گفت: هر چند به واسطه شیوع ویروس کرونا ارزیابی‌ها و بازدید‌های میدانی و بالینی به حداقل رسید، اما در یک ابتکار جدید استانی، چک لیست بازدید‌ها و گویه‌های آن در قالب یک لینک آنلاین تعریف شد و طی فرآیندی در اختیار مدیران مدارس استان قرار گرفت و مدیران نیز با پاسخ به سوالات چک لیست، نظر خود در مورد وضعیت اجرای درس تربیت بدنی و سایر برنامه‌های این حوزه را اعلام کردند.

خوشگوار عنوان کرد: از مجموع مدارس دارای معلم تربیت بدنی تخصصی، ۸۵ درصد مدارس شامل ۱۲۸۰ مدرسه به سوالات این چک لیست پاسخ دادند و نتایج آن در سطح استان تجزیه و تحلیل شد و نقاط ضعف و قوت هر شهرستان و منطقه نیز در بهمن ماه اعلام شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.