مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان دبیرخانه شرکت بازآفرینی شهری پایدار و دستگاه‌های مرتبط بازآفرینی شهری در استان قزوین مبادله شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تفاهم‌نامه همکاری میان دبیرخانه شرکت بازآفرینی شهری پایدار و دستگاه‌های مرتبط بازآفرینی شهری در استان قزوین و با اعتبار ٩٨ میلیارد تومان به همراه قیر تخصیصی امضا و مبادله شد.

مبارک قدم با بیان اینکه این اعتبارات در قالب محرک توسعه و محرک پروژه است گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان می‌بایست در کنار اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری، از اعتبارات ملی و استانی نیز کمک بگیرند و این اعتبارات در قالب کمک به دستگاه‌های خدمات رسانی است که در بافت‌های فرسوده در حال فعالیت هستند.

او با بیان اینکه تخصیص اعتبارات به صورت جزءجزء در پروژه‌ها اعمال خواهد شد گفت: مبلغ این تفاهم نامه به غیر از موضوع قیر، مبلغی بالغ بر هفت و نیم میلیارد تومان است که به صورت نقدی تامین می‌شود و با توجه به کارکرد و صورت وضعیتی که دستگاه‌های خدمات رسان ارائه می‌دهند برای آن‌ها آزادسازی اعتبارات انجام می‌شود.

مبارک قدم افزود: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز به موضوع قیر اختصاص دارد که در قالب اوراق به شهرداری‌ها کمک می‌شود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان قزوین بیان داشت: از این ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در موضوع نوسازی مدارس در قالب احداث سه مدرسه در تاکستان، آبیک و هادی آباد قزوین و تکمیل استخر ورزشی محله راه آهن به اداره کل نوسازی مدارس تعلق می‌گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی درباره جزئیات اختصاص این اعتبارات افزود: از این مبلغ، یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان نیز برای اصلاح شبکه فاضلاب برای سه محله بلاغی، فردوس آبیک و محله سردار جنگل در نظر گرفته شده که با شرکت آبفای استان این تفاهم نامه مبادله شد.

او افزود: ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرداری آبیک در قالب احداث پارک منطقه‌ای محله‌ی فردوس و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای تاکستان در قالب دو اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی برای بهسازی معابر و همچنین ۷۰۰ میلیون تومان نیز به شهرداری قزوین برای احداث یک سرای محله و احداث پارک محله بلاغی اختصاص پیدا کرد.

تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جذب اعتبارات بازآفرینی استان، با حضور فرخزاد معاون عمرانی استاندار، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی، پیرمرادی مدیر کل دفتر فنی استانداری، صالحی مدیر کل دفتر امور شهری استانداری، شهرداری‌های هدف و سایر اعضای ستاد برگزار شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.