فرماندار سامان گفت: اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان از امروز پنجشنبه به مدت ۲ هفته آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کمال اکبریان فرماندار سامان با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان در رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا گفت: اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان از امروز پنجشنبه به مدت ۲ هفته آغاز شد.

او افزود: براساس شرایط جدید، فقط گروه‌های شغلی شماره یک با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید


اکبریان اضافه کرد: بر این اساس فعالیت تمامی گروه‌های شغلی۲تا چهار، مکان‌های گردشگری، تفریحی و ورزشی ممنوع و برگزاری هرگونه تجمع در مساجد و آرامستان‌ها، انواع مراسم، فعالیت تالار‌های پذیرایی، مدارس، موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و مهد‌های کودک به مدت ٢ هفته در شهرستان سامان تعطیل و فعالیت مراکز تهیه و طبخ غذا فقط به‌صورت بیرون‌بر مجاز است.

او ادامه داد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ٢٢ تا سه بامداد در شهرستان سامان برای ساکنان بومی و غیربومی همچنان برقرار است و متخلفان با اعمال جریمه مواجه می‌شوند.

اکبریان گفت: با توجه به رنگ‌بندی شهر‌ها و وضعیت قرمز سامان، از ورود و حضور خودرو‌های دارای پلاک غیربومی در این شهرستان جلوگیری و افراد به برگشت توصیه می‌شوند، در غیر این‌صورت نیروی انتظامی جریمه قانونی برای انان اعمال می‌کند.

او افزود: سه گروه از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی مربوطه در شهرستان سامان فعال شده تا بر فعالیت بازار و گروه‌های مختلف نظارت و با متخلفان برخود کنند.

اکبریان اضافه کرد: تعطیلی ۲ هفته‌ای بازار مشکلات اقتصادی فراوانی برای کسبه و قشر‌های دیگر به دنبال دارد، اما خسارت‌های اقتصادی مانع اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا و مهم‌تر از حفظ سلامت نیست.

او درخواست کرد: مردم شهرستان سامان برای مهار و کنترل ویروس کرونا و بازگشت شهرستان به وضعیت عادی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های جدید اقدام و با مسوولان همراهی کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار