معتمدیان گفت: دانشگاهیان به عنوان پشتوانه نخبگانی مکمل انجام درست کار‌های اجرایی هستند و لازم است شبکه دانشگاه‌ها در شناسایی موانع توسعه به مدیریت استان خراسان رضوی کمک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی در نشست با تعدادی از اعضای شبکه علمی دانشگاهیان خراسان رضوی گفت: بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهوری حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به عنوان فاینانس داخلی از طریق بانک‌ها به پروژه‌های عمرانی استان در ۲ بخش اختصاص خواهد یافت.

او ضمن اشاره به صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری به عنوان پنج پیشران توسعه خراسان رضوی افزود: کار‌های اجرایی نیاز به پشتوانه فکری دارد چرا که این دو مکمل یکدیگر هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وی از آغاز تصدی این پست ادامه داد:طی چندماه اخیر تلاش شد در خصوص مسائل استان از جمله با سفر به شهرستان‌های مختلف و گفت‌وگوی مستقیم و چهره به چهره با قشر‌های مختلف، بررسی میدانی صورت گیرد تا بعد از آن بتوانیم نتیجه مطالعات انجام شده را اجرایی کنیم.

معتمدیان با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان رضوی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده این استان را بخش معدن عنوان و بیان کرد: یکی از بخش‌هایی که باید با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها روی آن تمرکز کرد معدن و مطالعات مربوط به آن است.

انتهای پیام// ف.غ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.