علوی از بی توجهی شهروندان به شیوه نامه‌های بهداشتی در استان برای مقابله با کرونا ویروس انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: علیرغم تاکید بر خودداری از مسافرت و دید و بازدید‌های نوروزی در شهر‌های قرمز و نارنجی، اما توجهی به هشدار‌ها نشد و تعداد سفر‌ها در استان نه تنها کاهش نداشت، بلکه شاهد افزایش مسافر‌ها نیز بودیم.

او با اشاره به تجمع مردم در رستوران‌ها برای صرف غذا افزود: با توجه به اینکه بیشترین میزان انتقال بیماری کرونا ویروس در رستوران‌ها اتفاق می‌افتد، بار‌ها اعلام کردیم که در مناطق قرمز و نارنجی، رستوران‌ها تنها باید به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند، اما این موضوع به خوبی اجرا نمی‌شود.

علوی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان اظهار داشت: اکنون در خوزستان به جز ۲ شهر که وضعیتشان زرد است، همه شهر‌های خوزستان نارنجی و قرمز (در منطقه خطر و پرخطر) هستند که بسیار نگران کننده بوده و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا ۴ سال آینده این ویروس در جهان وجود دارد، به همین دلیل باید مهارت زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم و برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه مرگ و میر‌ها انضباط را رعایت کنیم تا بتوانیم پیک بیماری را مهار نماییم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به زحمت توانسته‌اند تخت‌های مختص بیماران کرونایی را افزایش دهند، بنابراین با توجه به محدود بودن تعداد تخت‌های بیمارستانی باید ورودی به بیمارستان‌های استان را کاهش دهیم.

او با بیان اینکه در مدت شیوع بیماری اجازه ندادیم کسی پشت درب بیمارستان‌ها بماند، گفت: اگر بار افزایشی مراجعه به بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند، قطعا تعداد تخت‌های ما به خصوص در بخش آی سی یو جوابگوی بیماران کرونایی نخواهد بود، این در حالی است که دیروز تعداد مرگ‌های کل کشور به ١٩۴ نفر رسید که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در روز‌های آینده بیشتر خواهد شد، به همین دلیل از مردم تقاضا داریم که اصول‌های بهداشتی و ماسک زدن را رعایت کنند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۸ شهرستان نارنجی هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.