مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: ۱۳معبر و ۳ساختمان اداری در استان قزوین با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نام شهدای زن مزین شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، ربیعی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین گفت: ‍۱۶ معبر و ساختمان در قزوین به نام شهدای زن مزین شد که از این تعداد ۱۲ کوچه و میدان و ۲ ساختمان اداری متعلق به شهرستان قزوین، یک کوچه در شهرستان تاکستان و یک مدرسه در شهرستان البرز به نام شهدای زن نامگذاری شده است.

ربیعی افزود: شهیدان رقیه مردانی، افسر عباسی شهرستانکی، زهرا کلانتری یکتا، سلطنت خانم یاری بیگی، مرصع اسکندری، عذرابیگم باب، زهرا صادق زادگان، طاهره کبابیان، زهرا دادرسان، کبری وحیدی قزوینی، رقیه رضایی و لیلا زنگنه روی کوچه‌ها نامگذاری شده است.

او همچنین از نامگذاری یک پژوهش سرا در قزوین به نام شهیده کبری وحیدی قزوینی و یک ساختمان آموزش و پرورش به نام رقیه رضایی خبر داد و گفت: در شهرستان البرز نیز یک مدرسه به نام شهیده مریم شرف خواه نامگذاری شده است.

ربیعی با بیان اینکه نام و نشان شهدای زن در استان قزوین باید درخشان‌تر از گذشته باشد، گفت: زنان همواره از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی در تمام مبارزات حضور داشتند و حتی هنگام جنگ تحمیلی نیز مجاهدت‌های فراوانی از خود نشان دادند که امروز نامگذاری نام آن‌ها در معابر کم‌ترین خدمتی است که می‌توان در مقابل ایثار و از خودگذشتگی آن انجام داد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین در ادامه گفت: پررنگ کردن نام شهدای زن در استان قزوین فقط نباید به معابر و ساختمان‌های اداری خلاصه شود و لازم است که تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حد توان از نامگذاری این مجاهدان فی سبیل الله در اقدامات اجرایی خویش استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار