پرندگان خانگی و زینتی از جمله مخلوقات خداوند می­‌باشند که موجبات شادی و نشاط روح انسان‌ها را فراهم می‌­آورند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرندگان خانگی و زینتی از جمله مخلوقات خداوند می­‌باشند که موجبات شادی و نشاط روح انسان‌ها را فراهم می‌­آورند. اما محل زندگی تمامی این پرندگان زیبا در طبیعت بوده که توسط انسان‌ها در قفس نگهداری می­‌شوند. بنابراین خرید غذای پرنده سالم و باکیفیت یکی از وظایفی است که باید پرورش‌­دهنده آن را بدرستی انجام دهد. دانه مارکت نام فروشگاهی است که به وجود غلات سالم و ارگانیک در غذای پرنده اهمیت زیادی می‌­دهد. از این‌­رو مجموعه تخصصی دانه مارکت سبد متنوعی از انواع غذاها برای پرندگان خانگی اعم از مرغ مینا، قناری، طوطی، فنچ، عروس هلندی و... را  فراهم آورده و در اختیار پرورش‌­دهندگان خانگی یا فروشندگان پرندگان قرار می‌­دهد. تهیه غذای مناسب که شامل ترکیب استانداردی از کربوهیدرات‌­ها، ویتامین‌­ها، پروتئین‌­ها، چربی، مواد معدنی و مغذی که قادر باشد رژیم غذایی پرنده را متعادل نگه دارد و باعث حفظ سلامت و طول عمر آن شود از جمله مواردی است که نباید از آن غافل شد زیرا حیات پرنده به سلامت غذا و آب بستگی دارد.
اهمیت وجود غلات سالم در غذای پرندگان

خرید غذای پرندگان با توجه به نوع پرنده

پرندگانی که در طبیعت زندگی می­‌کنند قادرند براحتی غذایی را که می‌­خورند را هضم کنند. زیرا بدن آن‌ها با شرایط محیطی سازگار بوده و علاوه بر آن دارای فعالیت بدنی هستند. اما پرندگانی که در قفس نگهداری می‌­شوند شرایط محیطی متفاوت‌تری را تجربه می­‌کنند و کسی که عهده‌­دار نگهداری این موجودات زیبا می­‌باشد باید بداند چه چیزی را باید در لیست خرید غذای پرندگان خانگی و زینتی خود قرار دهد تا سیستم ایمنی او را بخطر نیندازد. با توجه به اینکه غذای پرندگان نمی­‌تواند کاملاً شبیه به هم باشد. دانه مارکت مجموعه­‌ای از انواع غذاها را با ترکیبات سالم و طبیعی  برای پرندگان مختلف تهیه نموده که می‌­تواند نیازهای بدن پرنده شما را فراهم نماید. بعنوان مثال غذای قناری با غذای عروس هلندی و یا با غذای طوطی متفاوت است و هر کدام پلت غذایی مناسب به خود را دارند که در دانه مارکت به این امر توجه شده است.

غذای طوطی شامل چه ترکیباتی است؟

در دانه مارکت انواع متنوعی از پلت‌­ها برای طوطی­‌های ریزجثه، متوسط جثه، بزرگ جثه در نظر گرفته شده است. زیرا رژیم غذایی که توسط افراد نگه­دارنده طوطی برای آن‌ها در نظر گرفته می­‌شود نمی‌­تواند تأمین کننده همه‌­ی نیازهایی باشد که می‌­توانست در شرایط طبیعی در دسترس او باشد. بنابراین پلت­ غذای طوطی با داشتن جیره غذایی لازم و سرشار از ویتامین­‌ها و مواد معدنی کمبودهای مورد نیاز این پرنده را برآورده می­‌کند. نکته مهمی که باید بدانید این است که پلت غذایی کاملاً خشک و بدون آب است و طوطی بعد از خوردن آن دچار تشنگی می­‌شود به همین دلیل باید همیشه آب تازه و خنک در قفس پرنده گذاشت. استفاده از سبزیجات تازه مانند اسفناج به دلیل داشتن آهن، ویتامین B3، مواد معدنی که دو برابر دیگر سبزیجات دارای فیبر می­‌باشد، متعادل کننده قند خون، مانع از یبوست و به هضم غذای پرنده کمک می‌­کند.

اهمیت وجود غلات سالم در غذای پرندگان

بجز اسفناج، سبزیجات دیگری مانند کرفس(پاک کننده سم‌­های بدن، کاهش چربی، آرامش)، برگ کاسنی( حفظ سلامت کبد)، گشنیز(بهبود سرماخوردگی)، کاهو(به مقدار کم و فقط قسمت وسط آن)، کلم(تصفیه کننده کبد از سم)، تربچه(تقویت کننده سیستم تنفسی، سلامت ناخن و پر)، کلم بروکلی(مانع از چاقی)، هویج(سلامت روده بزرگ، حاوی ویتامین B- C-E)، خیار و کدو سبز به مقدار کم( بجز دوران پرریزی)، چغندر( حاوی بسیاری از ویتامین­‌ها و پروتئین‌­ها) وجود دارند که در پلت غذای طوطی گنجانده شده است. پلت غذایی که در دانه مارکت قابل ارائه می­‌باشد استاندارد و از مواد باکیفیت و فاقد مواد مضر تشکیل شده است. چنانچه بدون آگاهی از پلت­‌های تقلبی و غیراستاندارد موجود در بازار استفاده نمایید موجب بیماری‌های عفونی، گوشه­‌گیری، سوء تغذیه و دیگر مشکلات برای پرنده خواهید شد.

غذای قناری

غذای قناری مانند تغذیه سایر پرندگان خانگی و زینتی بسیار حائز اهمیت است. مخلوط تخم کتان سفید، غذای تخم­‌مرغی کویکو، خوراک مواد معدنی قناری، غذای تخم مرغی به همراه عسل، شن و ماسه کریستال پرستیژ و... از جمله محصولات غذایی در دانه مارکت می­‌باشد. غذای قناری باید ترکیب مناسبی از دانه­‌ها، پلت­‌های بالانس شده، مکمل غذایی، مولتی ویتامین و دیگر مواد مغذی و طبیعی باشد که مجموعه دانه مارکت با توجه به تجربه‌­ای که دارد از بهترین و سالم‌­ترین انواع مواد خوردنی در غذای پرنده استفاده می­‌کند. بهتر است قناری خود را به خوردن مواد غذایی در ساعات مشخصی عادت دهید. زیرا داشتن برنامه غذایی منظم موجب حفظ آرامش و کاهش افسردگی در پرنده خواهد شد. به یاد داشته باشید غذای قتاری با توجه به سن و دوران زندگیش می­‌تواند متفاوت باشد و این‌گونه نیست که یک روند تکراری را در همه مراحل زندگیش بکار ببندید. بدن قناری به کلسیم نیاز دارد که می­‌توان از کف دریا(سرشار از کلسیم)، سنگریزه، صدف خرد شده ( کمک کننده هضم غذا) آن را تأمین نمود.

اهمیت وجود غلات سالم در غذای پرندگان

دانه مارکت تأمین کننده غذای پرندگان خانگی و زینتی

همانطور که گفته شد پرندگان زینتی و خانگی بسیار زیبا و حساس هستند که نگه­دارنده یا پرورش‌­دهنده این نوع پرندگان باید برای حفظ سلامت و حیات آن‌ها با ذائقه و رژیم غذایی­شان آشنا باشند و اینکه از کجا باید غذایی سالم و باکیفیت تهیه کنند که موجب بیماری و مرگ پرندگان نشوند. فروشگاه اینترنتی دانه مارکت یکی از مراکز نام آشنا و معتبر در زمینه فروش محصولات غذایی پرندگان خانگی، مکمل‌­ها، مولتی ویتامین و... است و چون تمامی محصولات طبیعی، ارگانیک، بدون مواد افزودنی مضر تهیه شده می­‌تواند تضمین کننده سلامت پرنده شما باشد. شما می­‌توانید به سایت اینترنتی https://danemarket.com مراجعه کرده و ضمن آشنایی بیشتر با محصولات و چگونگی خرید، از مقالات موجود در سایت نیز بهره لازم را ببرید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار