اخبار منتشر شده خبر از استفاده بدون مجوز هزاران آژانس دولتی ایالات متحده از فناوری تشخیص چهره می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس داده‌های تازه جمع آوری شده، بیش از ۱۸۰۰ ارگان دولتی در ایالات متحده با استفاده از ابزار تشخیص چهره شرکت Clearview، با نظارت عمومی کم یا بدون نظارت، حریم خصوصی افراد را آشکارا نقض می‌کنند.

کمپانی Clearview AI یک شرکت فناوری محور نوپا و مستقر در ایالات متحده آمریکا است که بانک اطلاعاتی شناسایی چهره قابل جستجوی خود را، به سازمان‌های اجرای قانون ارائه می‌دهد. به تازگی روند ساخت و ایجاد پایگاه داده تصاویر این شرکت زیر سوال رفته است. در واقع، روش‌های جمع آوری اطلاعات آن در حال حاضر در انگلیس و استرالیا تحت بررسی است.

اما داده‌های ارائه و منتشر شده از سوی یک منبع ناشناس ادعا می‌کند که آژانس‌های دولتی که از هوش مصنوعی Clearview استفاده کرده‌اند، شامل پلیس محلی و ایالتی، سازمان امور مهاجرتی و گمرک ایالات متحده، نیروی هوایی، سازمان‌های بهداشتی دولتی، دفاتر دادستان‌های کل کشور و حتی مدارس دولتی است.

سرکوب مردم توسط پلیس با فناوری تشخیص چهره

بین سال‌های ۲۰۱۸ و فوریه ۲۰۲۰ ، مسئولان مربوطه در ۱۸۰۳ نهاد از فناوری Clearview AI برای جستجوی افراد (از جمله معترضین جنبش Black Lives Matter)، بزهکاران و حتی دوستان و اعضای خانواده خود استفاده کرده‌اند.

فناوری تشخیص چهره

طبق اطلاعات عجیب و غیر قابل باور به دست آمده از برخی از آژانس ها، به طور شگفت آوری مشخص شد که در بسیاری از موارد رؤسای رده بالای نهادها، از استفاده کارمندانشان از فناوری تشخیص چهره خبر نداشتند.

در کل ، آژانس ‌ها تقریباً ۳۴۰ هزار جستجو انجام داده اند. داده ‌ها در یک جدول قابل جستجو گردآوری شده است که شامل جزئیاتی در مورد چگونگی استفاده یک آژانس از فناوری Clearview AI است.


بیشتر بخوانید

عفو بین الملل خواستار ممنوعیت شناسایی چهره در شهر نیویورک شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار