رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از کشف شبانه یک دستگاه شوک الکتریکی از متخلفین صید در پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد مجرد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: یگان حفاظت شهرستان پارس آباد طی گشت و کنترل منابع آبی رودخانه ارس با ۳ نفر صیاد متخلف مواجه شدند که با استفاده از یک دستگاه شوک الکتریکی، یک دستگاه افزاینده ولتاژ و یک فروند قایق دست ساز، قصد صید غیر قانونی در کانال‌های آبی رودخانه ارس را دارند که قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و خودرویشان با هماهنگی دادستانی به پارکینگ منتقل و آلات و ادوات جرم متخلفین صید کشف و ضبط شد.

او تصریح کرد: از متخلفین یک فروند قایق دست ساز، یک دستگاه شوک الکتریکی و یک دستگاه افزاینده ولتاژ کشف و ضبط و با تشکیل پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد در ادامه با اشاره به اینکه اقداماتی از قبیل صید با شوک الکتریکی موجب آسیب رسانی به اکوسیستم و اختلال غیر قابل جبران در رودخانه‌ها می‌شود از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد اطلاع و یا با شماره تلفن ۳۲۷۲۱۱۴۱ یا ۱۵۴۰ در جریان بگذارند.

رود ارس در شمال استان به عنوان پر آب‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه استان اردبیل محسوب می‌شود که از اکوسیستم‌های مهم آبی با انواع گونه‌های گیاهی و جانوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.