رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: ۱۲۰ نفر از پزشکان بالای ۵۰ سال در این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا خلفی زاده، رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل گفت: براساس دستورالعمل کشوری واکسیناسیون این افراد علیه کووید.۱۹ طبق برنامه تدوین شده آغاز شده و واکسن تهیه شده تاکنون برای گروه‌های هدف بهداشتی و درمانی، بیماران پرخطر مانند مبتلایان به سرطان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و تالاسمی تزریق شده است.

او بیان کرد: واکسیناسیون بخش خصوصی بهداشت و درمان آغاز شده و در مراحل بعدی، پارت دوم از مجموع ۴۰۰ واحد تخصیص یافته در روزهای آتی برای بقیه پزشکان گروه هدف نیز تزریق می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل در خصوص رعایت اصول بهداشتی برای مهار کرونا گفت: به همه شهروندان توصیه می‌شود که کماکان دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و تا از ابتلا به کرونا تا زمان واکسیناسیون همگانی در امان بمانند.

خلفی زاده رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهمترین راهکار برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا و وخامت شرایط موجود در پیک چهارم عنوان کرد و خواستار همکاری همه جانبه با کارکنان بهداشت و درمان شد.

آمار بیماران کرونایی در استان اردبیل به سرعت در حال افزایش است به طوری که بر اساس آخرین آمار، با ابتلای ۷۶ فرد جدید، مجموع مبتلایان بستری همزمان به ۳۶۷ نفر رسید.

شیوع موج چهارم کرونا در استان اردبیل آغاز شده و هم‌اکنون ۲ شهرستان اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز، مشکین‌شهر، خلخال و سرعین در وضعیت نارنجی و شهرستان‌‎های کوثر و نیر در وضعیت زد قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.