سرهنگ قدرتی از کشف ۲ تن و ۶۰۶ کیلو و ۴۱۲ گرم انواع مواد مخدر در سال ۹۹ در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ "محمد قدرتی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: پارسال ۲ تن و ۵۶۱ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و ۴۵ کیلو و ۳۳۷ گرم مواد مخدر صنعتی در استان کشف شده است.

سرهنگ قدرتی  با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر سنتی ۲۱ درصد و مواد مخدر صنعتی نیز ۲۴ درصد افزایش داشته است، افزود: در مجموع کل کشفیات مواد مخدر در سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این بازه زمانی هزار و ۳۱۳ نفر قاچاقچی و خرده فروش دستگیر شده اند، یاد آور شد: این تعداد دستگیری ۱۴ درصد افزایش را در مقایسه با سال ۹۸ نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه در این مدت ۹۷۹ نفر معتاد نیز دستگیر شده اند، عنوان کرد: در مجموع در طول سال ۹۹ تعداد ۲ هزار و ۲۹۲ نفر مجرم در حوزه مواد مخدر دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سرهنگ قدرتی با تاکید بر اینکه در این مدت ۲۸۷ طرح پاکسازی نقاط آلوده، ۲۵۲ طرح کنترل محور‌های مواصلاتی، ۱۰۷ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ۱۵۹ طرح مدارس نیز در استان اجرا شده است،گفت: در مجموع یک هزار و ۱۶۷ طرح در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان اجرا شده است.

او افزود: در طول سال گذشته ۳۴ عملیات مشترک برون استانی و ۳۹ عملیات درون استانی اجرا شده که تعداد عملیات‌های مشترک برون استانی ۹ درصد و عملیات‌های درون استانی ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه  بی وقفه با مجرمان و خصوصا سوداگران مرگ به صورت مستمر در سرلوحه کاری قرار دارد، اظهارکرد: در این بازه زمانی تعداد ۵۹ دستگاه خودرو توقیف و تعداد ۱۸ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز شناسایی و متلاشی شده اند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.