استاندار گلستان گفت: ۱۲ چاه نفت در گلستان حفاری شده و امیدواریم در چاه سیزدهم به محصول نهایی نفت و گاز دست پیدا کنیم و دستیابی به محصول نفت و گاز موجب توسعه شهرستان گمیشان و استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز استان گفت:تاکنون ۱۲ چاه نفت در گلستان حفاری شده و امیدواریم در چاه سیزدهم به محصول نهایی نفت و گاز دست پیدا کنیم.

او ادامه داد:دستیابی به محصول نفت و گاز موجب توسعه شهرستان گمیشان و استان گلستان خواهد شد.

حفاری این چاه با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و ۱۵ میلیون یورو انجام خواهد شد و وزارت نفت در مدت قریب به ۹ ماه این اقدام را انجام خواهد داد.

حق شناس گفت: اگر چنانچه درچاه اول به جواب نرسیم عملیات حفاری در چاه دوم آغاز خواهد شد.

او گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ متر از حفاری ۳۰۰۰ متری این چاه نفت  انجام شده است و امیدواریم این حفاری به جواب برسد و بتوانیم نفت یا گاز استخراجی را به محصول نهایی در گلستان تبدیل کنیم.

حق شناس در مورد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان گفت: در آغاز سال جاری پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان انجام شد و امیدواریم مسیر‌های بین المللی از فرودگاه گرگان افزایش یابد و  این آغازی برای گسترش ظرفیت‌های گردشگری و تجاری استان باشد.

آخرین وضعیت موج چهارم کرونا در گلستان

او درباره آخرین وضعیت موج چهارم کرونا گفت:با آغاز موج چهارم کرونا در چند روز گذشته از دیروز ۶ شهر ما قرمز شده و محدودیت‌های کرونایی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای گلستان با تغییر رنگ شهر‌ها در اصناف مختلف تغییر خواهد کرد و تمام اصناف در یک سال گذشته با وظایف خود آشنا شده اندو در پیک چهارم هم ملزم به رعایت هستند.

او افزود:با شروع پیک جدید همه شهر‌ها قرمز نخواهد شدو ضروریست مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند تا در این موج هم مانند موج دوم وسوم روند کاهشی آمار فوت شدگان را در استان شاهد باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.