استاندار کرمانشاه گفت : این استان وارد شرایط سخت و حاد کرونا شده و اکنون ۹ شهرستان با وضعیت قرمز و تنها یک شهرستان با وضعیت زرد داریم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : سه ماه پیش هشدار‌های لازم به مردم داده شد که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی وارد پیک چهارم نشویم.

او گفت : استان کرمانشاه وارد پیک چهارم شیوع کرونا شده لذا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های لازم وضع خواهد شد، اما مردم به این محدودیت‌ها اکتفا نکنند.

استاندار کرمانشاه افزود: استفاده از ماسک باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه درآمده و مردم در هر لحظه از ماسک استفاده کنند.

بازوند افزود: حضور بدون ماسک در جامعه مانند حمل کردن یک بمب است که هر لحظه امکان انفجارش وجود دارد، هزینه درمان چند برابر هزینه پیشگیری است از این رو اگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام نشود باید در جامعه بیمارستان‌های صحرایی احداث شود تا بتوان بیماران را بستری و درمان کرد.

او ادامه داد: تعداد زیادی از بیمارستان‌ها دستگاه اکسیژن ساز ندارند و در صورت وخیم‌تر شدن اوضاع، جوابگوی بیماران نخواهند بود.

او ادامه داد: اولین و بهترین راه مقابله با این بیماری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی است و اعمال محدودیت‌ها براساس دستورالعمل وزارت بهداشت است از این رو همه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برابر مصوبات ستاد ملی کرونا کشور انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.