مشاور امنیت ملی کاخ سفید در زمان ترامپ تلاش آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای را آغاز لغزشی به‌سوی تسلیم و برجام را فقط هزینه دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ، در پیامی توییتری تلاش آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را آغاز لغزشی به‌سوی تسلیم دانست و مدعی شد برجام برای آمریکا فقط هزینه بوده است.

جان بولتون مدعی شد: «لغزش به‌سوی تسلیم آغاز می‌شود. آمریکا و ایران به منظور احیای توافق ۲۰۱۵ که برای مجبور کردن ایران به توقف دائمی و برگشت‌ناپذیر جاه‌طلبی‌های هستی‌اش به‌طور وحشتناکی ناموفق بود، گفت‌وگو‌ها را آغاز کرده‌اند.»


بیشتر بخوانید


مشاور امنیت ملی کاخ سفید در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ نوشت: «یک توافق اصلاح شده به هزینه ما فقط خرید زمان برای ایران است.»

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، دیداری درباره بازگرداندن همه طرف‌ها به مذاکرات هسته‌ای داشته است.

همچنین «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، نیز در پیامی در صفحه توئیتر خود از دیدارش با رابرت مالی خبر داد و نوشت: «تبادل نظری به موقع با رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران داشتم. آژانس بین المللی انرژی اتمی به کار خود ادامه می‌دهد و آماده است تا از رایزنی‌هایی که در جریان است از دیدگاهی فنی و بی طرفانه حمایت کند.»

وزارت خارجه آلمان نیز با بیان آن‌که تمامی کشورها از بازگشت آمریکا به برجام حمایت می‌کنند، تاکید کرد که واشنگتن باید تحریم‌ها علیه تهران را لغو کند.

این در حالی است که چند تن از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی ازجمله رهبر آن‌ها در کمیته خدمات مسلح سنا، نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا و رهبر جمهوری‌خواهان در کمیته بانکداری سنا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از دولت خواستند تا رویکرد خود را نسبت به ایران بازبینی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار