رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری اعلام کرد که سه مقام بلند پایه دولتی به دلیل ارائه معلومات گمراه کننده در فورم ثبت دارایی های شخصی خود، جهت تحقیقات همه جانبه به دادستانی کل معرفی شده اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالقیوم نظامی، رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری اعلام کرد که سه مقام بلند پایه دولتی به دلیل ارائه معلومات گمراه کننده در فورم ثبت دارایی های شخصی خود، جهت تحقیقات همه جانبه به دادستانی کل معرفی شده اند.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، امروز (چهارشنبه ۱۸ حمل/ فروردین) در یک نشست خبری گفت که طی سه ماه گذشته، اداره ثبت و بررسی دارایی‌های کمیسیون مبارزه با فساد اداری تعداد ۵ هزار ۲۰۰ فورم ثبت دارایی‌ها را ثبت کرده است که از این میان، ۱۳۶۵ فورم بررسی ابتدایی شده، ۶۵۰ فورم به صورت کامل بررسی شده و ۱۲۵ فورم مقامات عالیرتبه دولتی از طریق وبسایت اداری امور نشر شده است.

نظامی افزود که از این جمله، سه مقام بلندپایه دولتی به دلیل ارائه معلومات گمراه کننده در فورم ثبت دارایی برای تحقیقات همه جانبه به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

به گفته رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، از زمان تاسیس این کمیسیون تاکنون، حقوق و امتیازات ۱۲۷ مقام عالیرتبه دولتی به دلیل عدم ثبت به موقع دارایی‌های‌شان تعلیق شده است.

وی گفت که از این میان ۱۱۲ تن پس از تعلیق حقوق و امتیازات‌شان فورم دارایی‌های‌شان را آماده کرده و به کمیسیون سپرده‌اند، اما هنوز حقوق و امتیازات ۱۵ تن دیگر از این مقامات عالیرتبه دولتی در حالت تعلیق قرار دارد.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری همچنین گفت که استراتژی مبارزه با فساد اداری در شش محور آماده شده است.

به گفته وی، این استراتژی جنبه تطبیقی بیشتری دارد و با تطبیق آن این کمسیون دستاورد مهمی در زمینه مبارزه با فساد اداری خواهد داشت.

گفتنی است که فساد اداری هنوز یک معضل جدی در برابر دولت و مردم افغاسنان است و با وجود تشکیل کمیسیون‌ها و سازمان‌های متعدد برای مبارزه با این موضوع، فساد همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.