مجری طرح نیروگاه‌های تولید پراکنده و انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نخستین توربین مگاواتی سیستان و بلوچستان در منطقه ویژه انرژی بادی میل نادر از ساعت ۱۹:۱۹ روز ۱۱ فروردین سالجاری آغاز به چرخش کرد.

بابک زاهدی مجری طرح نیروگاه‌های تولید پراکنده و انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با اشاره به اینکه توربین‌های مگاواتی سهم عمده‌ای در تولید برق از انرژی تجدیدپذیر باد در سیستان خواهند داشت، اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی پیمانکار شرکت مپنا چهار توربین تا نیمه اردیبهشت با ظرفیت مجموع ۱۰ مگاوات و تا پایان خرداد ۱۰ توربین با ظرفیت مجموع ۲۵ مگاوات وارد مدار خواهد شد.

او  با بیان اینکه هم‌اینک پنج توربین در منطقه ویژه انرژی بادی میل نادر نصب شده که به ترتیب در حال راه‌اندازی و ورود به مدار است افزود: .

مجری طرح نیروگاه‌های تولید پراکنده و انرژی‌های تجدیدپذیرشرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: این توربین ظرفیت نامی ۲.۵ مگاوات دارد و فعلا در فاز راه‌اندازی اولیه یک مگاوات آن وارد مدار شده است.

 توربین بادی به توربینی گفته می‌شود که برای تبدیل انرژی جنبشی باد به انرژی الکتریکی به کار می‌رود که توان بادی نام دارد توربین‌های بادی در ۲ نوع با محور افقی و با محور عمودی ساخته می‌شوند.

توربین‌های بادی کوچک برای کاربردهایی مانند شارژ کردن باتری‌ها یا توان کمکی در قایق‌های بادبانی مورد استفاده قرار می‌گیرند در حالی که توربین‌های بادی بزرگ‌تر با چرخاندن ژنراتور و تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی به عنوان یک منبع تولید انرژی الکتریکی به‌شمار می‌روند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار