معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایده خانه ایرانی در پروژه طرح اقدام ملی مسکن یزد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پویا محمودیان، معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی رمز اقتصاد مقاومتی است و با باور به توان صنایع دستی ایران، پروژه طرح اقدام ملی مسکن یزد با تمرکز بر خانه ایرانی شکل گرفت.

او افزود: صنایع دستی ایران با توجه به گستردگی، تنوع تولید‌ها بیش از ۲۹۵ رشته فعال و تعداد بالای شاغلین در آن، نیازمند حمایت و پشتیبانی همه ارگان‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی است.

محمودیان ادامه داد: معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با نگاه به تاریخچه تولید‌ها و کاربرد آن در زندگی روزمره مردم از سال‌های قبل ایده خانه ایرانی را در کشور پیاده سازی کرده است.

او با اشاره به اینکه ، ایده خانه ایرانی در نمایشگاه‌های مختلف سراسر کشور نیز اجرا شده است گفت: در پروژه طرح اقدام ملی مسکن که در یزد افتتاح می‌شود، ایده خانه ایرانی برای تجاری سازی صنایع دستی و حمایت دستگاه‌های اجرایی، از صنایع دستی یزد به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید هنر‌های سنتی اجرایی شده است.

او افزود: استفاده از محصولات اصیل صنایع دستی باعث آشنایی مردم با هنر‌های سنتی و دادن ایده به بینندگان سبب ایجاد حس زیباشناسی و رونق فروش صنایع دستی منطقه می‌شود.

محمودیان گفت: در این پروژه در استان یزد، انواع منسوجات یزدی، سفال و سرامیک، محصول مس در لوستر و تولید‌های رشته چوب برای مبلمان همچنین زیلوی شهر جهانی میبد برای کف پوش استفاده شده است.

او بیان کرد: همه محصول‌های به کار رفته در این پروژه ساخته دست هنرمندان صنایع دستی است و نشانه بی نیازی کشور ایران از واردات بی رویه محصولات دکوراسیون داخلی از سایر کشور‌ها است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درپایان اظهار کرد : توسعه مفهوم خانه ایرانی در بین مردم و اهالی فن حوزه ساختمان با کاهش هزینه چیدمان منزل برای خانواده‌ها همراه بوده است و سبب گسترش تولید و فعالیت افراد شاغل در حوزه صنایع دستی می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.