تله‌های فرمونی در ایستگاه‌های مختلف از باغات هلو شهرستان سامان توسط کارشناس حفظ نباتات و کارشناسان کلینیک گیاهپزشکی نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: تله‌های فرمونی در ایستگاه‌های مختلف از باغات هلو این شهرستان توسط کارشناس حفظ نباتات و کارشناسان کلینیک گیاه پزشکی نصب شد.

او افزود: سطح باغات هلو در شهرستان سامان بالغ بر دو هزار هکتار است، در این طرح با نصب تله‌های فرمونی و برداشت داده‌های مربوطه، اطلاعات لازم جهت ارائه مدل پیش آگاهی برای تعیین بهترین زمان مبارزه جمع آوری می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدزاده هدف از نصب تله‌های فرمونی را ردیابی و تعیین بهترین زمان مبارزه عنوان کرد.

او ادامه داد: طبق برنامه ابلاغی مدیریت حفظ نباتات استان، به منظور ادامه اجرای این طرح، مشارکت جدی کارشناسان خرید خدمات درمانی گیاهی را می‌طلبد تا نتایج مفید و قابل قبولی، جهت کاهش خسارت این عوامل به کشاورزان منطقه ارائه شود.

آزاده بهروز کارشناس حفظ نباتات شهرستان سامان در خصوص کنترل سرشاخه خوار هلو گفت: این آفت می‌تواند به جوانه‌ها و در ادامه فصل به میوه هلو خسارت وارد کند.

او افزود: از آنجا که سرمای فروردین ماه خسارت زیادی به باغات شهرستان وارد کرده بایستی تلاش شود تا خسارتی از تغذیه آفات به میوه‌های باقیمانده وارد نشود.

بهروز اضافه کرد: با نصب این تله‌ها و پایش مستمر آن‌ها پیک پرواز آفت تعیین و به باغداران جهت زمان مناسب سمپاشی اطلاع رسانی می‌شود.

او ادامه داد: هرساله با نصب تله‌های فرمونی در باغات پیک پرواز آفات مهم شهرستان، از سمپاشی‌های بی رویه در باغات جلوگیری شده و این امر منجر به تولید محصول سالم در شهرستان می‌شود.

سالانه بیش از ۳۵ هزار تن هلو در شهرستان سامان تولید می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار