تنها یهودی باقیمانده در افغانستان، برای نجات جانش به اراضی اشغالی رژیم اسرائیل سفر می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تنها یهودی باقیمانده در افغانستان، برای نجات جانش به اراضی اشغالی رژیم اسرائیل سفر می‌کند.

زبولن سمنتف، مردی که در ۱۰ سال گذشته به عنوان آخرین یهودی افغانستان شناخته شده بوده، اکنون این کشور را به قصد رژیم اسرائیل ترک می کند زیرا ترس آن را دارد که وعده خروج نظامی آمریکا خلائی در افغانستان بجای بگذارد که با گروه های بنیانگرا مانند طالبان پر شود.

سمنتف که یک تاجر فرش و رستوران دار است در گفتگو با عرب‌نیوز اظهار داشته است که در اسرائیل، با تماشای تلویزیون رویدادهای افغانستان را دنبال خواهد کرد.

بدون حضور او، یگانه کنیسه یهودیان در پایتخت افغانستان بسته خواهد شد و دوره ای از زندگی یهودیان در افغانستان که به باور محققان حداقل ۲۰۰۰ سال پیش آغاز شده، پایان خواهد یافت.

همسر وی که زنی از یهودیان تاجیکستان است و دو دخترشان، از سال ۱۹۹۸ در اراضی اشغالی رژیم اسرائیل بسر می برند، اما سمنتف دهه ها است که در میان خشونت و آشوب سیاسی، و از جمله دوران حاکمیت طالبان و دوره جنگ افغانستان با آمریکا در وطن خود افغانستان مانده تا از تنها کنیسای افغانستان که در کابل است مراقبت کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.