رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت:شهروندان در هنگام خرید گوشت مرغ به درج کد بهداشتی و تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: از آنجا که مصرف فرآورده‌های خام دامی، گوشت سفید، گوشت قرمز و ... از نیاز‌های اصلی جامعه است، دامپزشکی با افزایش نظارت بر مراحل تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه، سلامت افراد را تامین می‌کند.

او افزود: بر این اساس در ایام نوروز ۱۴۰۰ شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ با دو اکیپ ثابت مستقر در شبکه برای پاسخگویی به مراجعه کنندگان و سیار در سطح شهر جهت نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها آماده ارائه خدمات به کلیه همشهریان بوده و با تلاش‌های صورت گرفته طی ۷۳ مورد بازدید ۱۲ کیلوگرم فرآورده خام غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد.

بماندشتی از همشهریان تقاضا کرد در سال جدید، مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ، ماهی و ... را از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

او بیان داشت: شهروندان در هنگام خرید گوشت حتما به مهر و برچسب معتبر دامپزشکی بر روی لاشه‌ها که نشانه تایید و بازرسی تحت نظارت دامپزشکی است و در هنگام خرید مرغ نیز به درج کد بهداشتی و تاریخ تولید و انقضای محصول توجه کنند و به هیچ وجه اقدام به خرید ماهی از ماشین‌های دوره گرد نکنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار