وزیر خارجه کشورمان با همتای قزاقستانی خود دیدار کرد.

به گزارش حوزه  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جوادظریف وزیر امورخارجه کشورمان در سومین مرحله از سفر خود به کشور‌های آسیای مرکزی و پس از دیدار با مقامات کشور‌های ازبکستان و قرقیزستان امروز در نورسلطان (آستانه) با مختار تیلو بردی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تبریک نوروز بعنوان عامل ارتباط دهنده مردم منطقه با یکدیگر و ابراز خرسندی از آغاز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی روسیه در قزاقستان، از همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی ابراز رضایت کرد و افزایش زمینه‌های همکاری در بخش‌های حمل و نقل، خطوط مواصلاتی و ترانزیت و همچنین حضور قزاقستان در چابهار و اینچه برون را مورد تاکید قرار داد.

ظریف همچنین در بخش همکاری‌های منطقه‌ای و هماهنگی دو کشور در حوزه سازمان‌های بین المللی نیز همکاری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و از نقش تاثیر گذار و تاریخی قزاقستان در گفت‌وگو‌های هسته‌ای در آلماآتی و همچنین روند آستانه در موضوع بحران سوریه تشکر کرد.

مختار تیلو بردی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان نیز در این دیدار از تداوم همکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف ابراز رضایت کرد و خصوصا علاقمندی طرف قزاقستان در زمینه همکاری دوطرف در حوزه مناطق آزاد، سرمایه گذاری مشترک، مسیر‌های حمل و نقل و ترانزیت و همچنین عملیاتی کردن توافقات کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور و همکاری‌های علمی - پژوهشی در حوزه اسناد تاریخی را مورد تاکید قرار داد.

آخرین تحولات برجام، موضوعات مربوط به حوزه خزر، روند صلح در افغانستان، روند آستانه، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیای مرکزی و سیکا از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در این دیدار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار