مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: پهنای باند اینترنت در کردستان ۱۹۳ گیگابایت بر ثانیه است که نسبت به ابتدای فعالیت دولت یازدهم۳۰.۶ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اظهار داشت: ضریب نفوذ کاربران اینترنت ثابت و سیار در ابتدای دولت تدیبر و امید ۱۶.۳۷ درصد بود و اکنون براساس آخرین آمار به ۸۶.۸۷ درصد ارتقا یافته است.

او اضافه کرد: تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت استان در ابتدای این دولت ۲۴۷ هزار و ۹۳۵ مشترک بود که اکنون این رقم به یک میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۴۹ مشترک رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۹۵۷ (۷۲.۷ درصد) روستای بالای ۲۰ خانوار این استان حداقل به یکی از سرویس‌های اینترنت پرسرعت دسترسی و یا بالای ۷۰ درصد اینترنت ۳ G/۴ G دارند.

سعیدی افزود: توسعه ۱۰ هزار پورت تلفن ثابت روستایی در ۱۱۹ روستای کردستان برای ارتقای شبکه تلفن ثابت این روستا‌ها از محل اعتبارات USO (طرح خدمات اجباری روستایی) وزارت متبوع، اتصال ۵۲۳ روستا به اینترنت پرسرعت ADSL مخابرات و اتصال ۵۵۷ روستا به اینترنت پرسرعت بی سیم LTE از دیگر اقدامات انجام شده در هشت سال گذشته در استان است.

او گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته در این دولت در استان، می‌توان به ایجاد سرویس اینترنت پرسرعت تلفن همراه ۳ G/۴ G در ۶۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار و ارتقای پوشش تلفن همراه ۵۶ روستای استان به تکنولوژی ۳ G/۴ G از محل اعتبارات USO اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به برگردان ۳۵۲ سایت WLL روستایی شرکت مخابرات به شبکه تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار همراه اول در هشت سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۱۶ سایت روستایی پوشش تلفن همراه ۳ G/۴ G از محل اعتبارات وزارتخانه احداث و راه‌اندازی شد.

سعیدی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث ۸۹ سایت جدید اینترنت پرسرعت بی سیم LTE (های وب)، اظهار داشت: از این تعداد، تاکنون ۳۹ سایت آن راه‌اندازی شده و ۵۰ سایت در مراحل مختلف بتن ریزی، نصب دکل و نصب تجهیزات است.

کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه در استان ۷۲ درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.