دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در شب عید به غیر از مرغ شاهد آرامش نسبی و فراوانی در بازار همه اقلام پر مصرف بودیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در برنامه تیتر امشب در خصوص وضعیت بازار در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: از ماه های قبل برنامه ریزی خوبی در خصوص تنظیم بازار در ایام پایانی سال و ماه رمضان شده بود .

او ادامه داد: در شب عید به غیر از مرغ آرامش نسبی در  بازار همه اقلام پر مصرف همچون پوشاک، میوه، شیرینی و آجیل داشتیم.

قبادی بیان کرد: امروز در رابطه با تنظیم بازار ماه رمضان جلسه کارگروه تنظیم بازار برگزار شد در همه اقلام مصرفی در این ماه مبارک ذخائر خوبی داریم.

او افزود: ۱۳۶ هزار تن خرما در انبارها وجود دارد. در بخش حلیم و آش به کمیسیون نظارت استان ها ابلاغ شده تا قیمت گذاری انجام گیرد. سهمیه شکر  و روغن نباتی اصناف مشخص شده و به آن ها تحویل داده می شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به فراونی مرغ در بازار بیش از تقاضا گفت: در این مواقع پیش بینی شده که شرکت پشتیبانی دام و طیور بر حسب وظیفه اقدام به خرید مرغ مازاد کند.

قبادی همچنین تاکید کرد: میزان کشتار و عرضه دام در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است، بر این اساس کاهش مصرف گوشت قرمز نداشته ایم.

قیمت آش و حلیم شنبه اعلام می شود

نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف در ادامه  برنامه گفت: برای ماه رمضان برنامه ریزی‌ها انجام گرفته و هیچ کمبودی در زمینه ارزاق و کالا‌ها نداریم.

او  افزود: کالا‌هایی که مشمول قیمت گذاری است مثل برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

رئیس اتاق اصناف در خصوص قیمت‌ها هم گفت: هر کیلو برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنجی تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شکر ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و هیچ کس حق ندار گرانتر بفروشد. قیمت آش و حلیم هم شنبه اعلام می شود.

نوده فراهانی با اشاره به توزیع ۱۸ کالای اساسی در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان افزود: به فروشندگان و اصناف توصیه می کنیم به مناسبت ماه مبارک رمضان کالا‌ها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند و از ثواب این ماه بهره ببرند.

دلایل نابسامانی بازار مرغ

در ادامه برنامه گیلانپور معاون وزیر جهاد کشاورزی هم با اشاره به نوسان قیمت محصولات کشاورزی گفت: در موضوع مرغ مدل تولید در کشور خرد و پراکنده است و باید به سمت تولید انبوه و قراردادی برویم.

او با تایید وجود بازار سیاه نهاده‌ها گفت: با امکانات سامانه‌ای، نهاده‌ها بر اساس جوجه ریزی واقعی تخصصی پیدا می‌کند و بخش بسیار زیادی از نهاده‌ها در اختیار ماست و میزان نشت آن بسیار کم شده است.

گیلانپور با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید دام و عرضه بیشتر گوشت قرمز در بازار گفت: با اقداماتی که انجام شده قیمت گوشت اندکی کاهش پیدا کرد. در ماه رمضان تمرکز بر توزیع گوشت وارداتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات اخیر مرغ توضیح داد: در خصوص مرغ عرضه ذخایر به بازار انجام گرفت، اما قیمت مصوب شده، مورد رضایت تولید کننده نبود و عدم وجود قیمت یکپارچه و مناسب سراسر کشور باعث آشفتگی شده بود، اما به محض تصویب قیمت مورد رضایت و توافق تولید کننده، مشکل حل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ظاهراًاین مدیر مدبر منظورش از آرامش نسبی خودش در بهم ریختن بازار است نه آرامش در بازار واقعاً کسی نیست اینها را باز خواسته کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
منظورتون ازآرامش من نمیدونم چیه مردم توان خریدندارن یاکمرمون زیربارگرونی خوردشده خواهشن نمک به زخم نزنید ماالان همیشه روزه هستیم ماه رمضانم جای خودش .....
آخرین اخبار