مسئول خدمات بازرگانی ایران در عراق بر رفع موانع موجود بر سر راه توسعه صادرات ایران به عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی نعمانی مسئول خدمات بازرگانی ایران در عراق در نشست میان تجار ایرانی و عراقی، گفت: تجارت میان ایران و عراق تا چند سال گذشته در حد قابل قبولی بود، اما اکنون می‌بینیم که کمتر بهایی به کالای ایرانی داده می‌شود و صادرات کالا‌های چینی و ترکیه‌ای به این کشور بیشتر شده است.


او افزود: در زیرساخت‌های هوایی، زمینی، هوایی و دریایی ایران به سمت عراق شرایط خوبی وجود دارد و موقعیتی که ما داریم دیگر کشور‌ها ندارند و هزینه‌های مرزی که تا ۲ میلیون دینار رسیده بود هم کاهش یافته است.


بیشتر بخوانید


مسئول خدمات بازرگانی ایران در عراق با بیان اینکه باید موانع موجود بر سر راه توسعه صادرات ایران به عراق برداشته شود، ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که در سامانه نیما به ثبت رسیده دغدغه‌ای بابت مسائل مالی وجود و ما حمایت لازم را از صادرکننده خواهیم داشت و نکته مهمتر در بحث سوددهی و منافع بیشتر در بحث صادرات بوده و می‌خواهیم که محصول ایرانی با قیمت حقیقی خودش و نه قیمت پائین به کشور‌های مختلف از جمله عراق صادر شود.

نعمانی بیان کرد: متاسفانه مشکلات زیادی در مباحث گمرکی در زمان صادرات محصولات ایرانی به عراق داریم و گمرک عراق هزینه‌های سنگین و غیرقابل عرفی را به تجار ایرانی تحمیل می‌کند.


او ضمن اشاره به میزبانی مشهدی‌ها از تجار عراقی به منظور توسعه صادرات از ایران به عراق، تصریح کرد: در هفته آینده میزبان ۴۰ نفر از تجار عراقی در حوزه‌های صنایع غذایی، ساخت و ساز، کشاورزی و برق و الکترونیک در مشهد خواهیم بود تا تولیدکنندگان ایرانی کالا و محصول خود را ارائه داده و بتوانند از این دیدار حداکثر استفاده را داشته باشند.


مسئول خدمات بازرگانی ایران در عراق تاکید کرد: سال گذشته به توافقات خوبی با طرف‌های عراقی رسیدیم و همواره معتقد بر این هستیم که در عرضه و صادرات محصول باید دست دلالان و واسطه‌گران قطع شود و تولیدکنندگان و صادرکنندگان به‌صورت مستقیم و بدون واسطه نسبت به عرضه و صادرات محصولات خود اقدام کنند.


انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۰۹:۰۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه عجب بالاخره متوجه این قضیه شدید