هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و رئیس کمیسیون مشترک برجام، نشست امروز در وین را سازنده توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «انریکه مورا»، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، امروز (سه‌شنبه) در پیامی نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را سازنده خواند.

مورا با انتشار پیامی توییتری به نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین واکنش داد و نوشت: «جلسه کمیسیون مشترک سازنده بود. دو گروه متخصص در زمینه هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها و اجرای توافق هسته‌ای اتحاد داشتند.»

این مقام اروپایی در انتها اعلام کرد: «من به عنوان هماهنگ کننده به تماس‌های جداگانه برای برقراری ارتباط میان طرف‌های مربوطه تلاش خود را بیشتر خواهم کرد.»

ساعاتی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در این باره در مقاله‌ای نوشت: «رئیس جمهور آمریکا برای جلب رضایت ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای باید اشتباهات ترامپ را اصلاح کند. این آمریکا بود که توافق را لغو کرد. دولت ترامپ سیاست فشار حداکثری بر ایران را ادامه داد. این سیاست با اینکه به مردم ایران فشار زیادی را وارد کرد، اما در نهایت با شکست مواجه شد. این تعجب آور نیست که ایران نسبت به آمریکا بدبین باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اگر نگویند سازنده بود چه باید میگفتند راهی را که 7سال پیش در پیش گرفتند الان بدر بسته خورده است نه مذاکره جدیدی و نه اصلا دیداری با خو ارج برجامی حالا امریکا بماند در خماری تحویل گرفته شدن از طرف ایران.
آخرین اخبار