معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز خواستار پرهیز از مراجعه غیرضروری مردم استان به مراکز درمانی و بیمارستان ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان، تعداد مراجعان به مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها نیز افزایش پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه در مراکز درمانی و بیمارستان ها، احتمال ابتلا به ویروس کرونا بسیار زیاد است، افراد از مراجعه غیرضروری به مطب ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی به شدت پرهیز کنند.

او با تاکید بر اینکه برای عبور از وضعیت قرمز و کنترل اوضاع بحران کرونا در استان باید میزان ترددها را به کمترین میزان ممکن برسانیم، افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا اطلاع بعدی انجام اعمال جراحی غیراورژانسی با هدف ارتقای سلامت شهروندان، بیماران و کادر درمانی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و بیماری های تنفسی، لغو شده است.

ایلامی با اشاره به شلوغی مطب ها و کلینیک ‌های زیبایی در سطح استان عنوان کرد: در این شرایط از مردم انتظار داریم تا خدمات مربوط به اعمال زیبایی و موارد غیرضروری را به زمان دیگری موکول کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه بیان کرد: شهروندانی که دارای علائمی شبیه به سرماخوردگی همراه با تب زیاد، تنگی نفس و مشکلات گوارشی غیرمعمول هستند، با رعایت نکات بهداشتی به پزشک خانواده یا مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و در غیر این صورت، از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی و بیمارستان ها خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار