استاندار یزد گفت: مشکلات فضا‌های آموزشی استان ناشی از مهاجرپذیری نیازمند توجه و برنامه ریزی جدی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، استاندار یزد ضمن تشکر از مجمع خیرین مدرسه ساز و عزیزانی که زمینه حضور و مشارکت خیرین را در پروژه‌های آموزشی فراهم کردند گفت: امروزه حضور خیرین را در این امر ارزشمند شاهد هستیم و در برخی از شهرستان‌های یزد به ویژه میبد اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

او افزود: این تلاش ها، نشانگر ظرفیت‌های خیّری استان بوده، اما در فضا‌های آموزشی با وجود شاخص‌های بالای استان، به دلیل فرسودگی این فضا‌ها مشکلات زیادی وجود دارد.

طالبی ادامه داد: مشکلاتی مانند جابه‌جایی جمعیت، واقع شدن تعداد زیادی از مدارس در بافت تاریخی که جمعیت کمتری دارد و در مقابل کم بودن تعداد مدارس در بافت جدیدی از این قبیل است

استاندار یزد اظهار کرد: همچنین مشکلات ناشی از مهاجر پذیری استان نیز مزید بر علت بوده و برخی از شهرستان‌های یزد، دانش آموزانی را از هشت استان کشور پذیرش می‌کنند که این امر نشانگر سرعت بالای مهاجرت است که نیازمند برنامه ریزی جدی است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با در نظر گرفتن فضا‌های آموزشی مناسب، مشکلات موجود کمرنگ و مسیر رشد و ترقی بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار