تفاهم نامه باز آفرینی مجتمع مسکونی ۵۰۰ دستگاه ارومیه به امضا رسید.

سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در خصوص این تفاهم‌نامه تصریح کرد: تفاهم نامه باز آفرینی مجتمع مسکونی ۵۰۰ دستگاه ارومیه به منظور ایجاد توانمندسازی ساکنان و تجدید حیات شهری در محلات هدف بازآفرینی بین اداره  کل راه و شهرسازی استان و شرکت مجری مبادله شد.

او با بیان اینکه این اقدام مشترک برای خلق فضای جدید شهری در یک بافت فرسوده و تحرک‌بخشی تولید مسکن برای نخستین‌بار انجام می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی شده یک هزار و ١۴٠ واحد مسکونی به همراه واحد‌های تجاری خدماتی و اداری در این مجتمع احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، مجتمع مسکونی شهید باهنر ارومیه با مساحت عرصه ۴۵ هزار مترمربع بازسازی و نوسازی می‌شود.

به کارگیری پروژه‌های محرک توسعه و ارائه یک نمونه منطبق بر اصول معماری ایرانی اسلامی و بومی، تحول در بافت ناکارآمد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، افزایش توان اجتماعی ساکنان، پایدارسازی و ارتقای کیفیت سکونت با بهره گیری از فناوری‌های نوین از مهمترین اهداف توافق‌نامه تبیین شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.