پروژه پژوهشی تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و پیاده سازی شبیه ساز آموزشی برخط کنترل فوران چاه ها آغاز شد.

مهدی عرشیان مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: پروژه پژوهشی تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و پیاده سازی شبیه ساز آموزشی برخط کنترل فوران چاه‌ها با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی مدیریت منابع انسانی تعریف و مراحل مختلف تصویب آن بر اساس نظام نامه پژوهش، فناوری و تجاری سازی وزارت نفت صورت پذیرفته و در مرحله عقد قرارداد است.

او بیان داشت: این پروژه در ادامه پروژه پژوهشی موفق تهیه و تدوین دانش فنی و ساخت سیستم شبیه سازی کنترل فوران، تعریف که تاکنون دوره‌های آموزشی متعددی با بهره گیری از این فناوری برگزار و شرکت‌های متعددی در کشور تقاضای خرید این تکنولوژی را داشته اند.

عرشیان در خصوص ضرورت تحقق این پروژه، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کرونایی و لزوم توجه و رعایت نکات و مقررات بهداشتی، امکان برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده از شبیه ساز کنترل فوران چاه‌های نفت و گاز میسر نبود و نیاز به پیاده سازی سیستم شبیه ساز برخط در دستور کار قرار گرفت.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: استاندارد دوره آموزشی برخط کنترل فوران به تازگی از سوی IWCF تدوین و منتشر شده است و رویکرد شرکت ملی حفاری ایران حرکت به سمت استاندارد‌های روز صنعت حفاری و مرز دانش در این زمینه است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط کاری اقماری کارکنان عملیاتی، سمیلاتور بر خط می‌تواند حتی در زمان بر طرف شدن مشکلات ناشی از بیماری کرونا، تسهیلگر برگزاری این دوره آموزشی باشد و نظر به تقاضا‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور جهت برگزاری این دوره ها، از این طریق می‌توان به صورت مجازی کلاس‌ها را برگزار و برای شرکت درآمد زایی ایجاد کرد.

او اظهار داشت: این پروژه با هدف اجرای تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور، شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مجری طرح اجرا می‌شود و انتظار می‌رود با توجه به معرفی سال ۱۴۰۰ تحت عنوان «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» بتوان به نتایج ارزشمندی برای صنعت نفت دست یافت.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.