۸۵ فقره کارت همیار محیط زیست از ابتدای اجرای طرح تاکنون برای علاقمندان به حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  اکبری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: صدور کارت همیار محیط زیست به منظور مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت عمومی در امر حفاظت محیط زیست و توسعه فرهنگ زیست محیطی در میان اقشار و گروه‌های مختلف مردمی و جلب حمایت و همکاری آن دسته از داوطلبان که علاقه‌مند به حفاظت محیط زیست از طریق همکاری افتخاری با سازمان حفاظت محیط زیست هستند انجام می‌شود.

او افزود: علاقه‌مندان پس از دریافت کارت شناسایی می‌توانند با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سر شماری حیات وحش، شناسایی زیستگاه‌ها، پایش مناطق، شناسایی و معرفی واحد‌های آلاینده محیط زیست همکاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مشارکت در برنامه‌های سازمان برای مقابله با بحران‌های محیط زیستی از جمله اطفای حریق، خشکسالی، گزارش تخلف شکار و صید و معرفی افراد متخلف به ماموران اجرایی محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌های دارندگان کارت همیار محیط زیست عنوان کرد.

اکبری گفت: این افراد می‌توانند در تنویر افکار عمومی و ترویج فرهنگ زیست محیطی به منظور افزایش حس طبیعت دوستی، کاهش آلودگی‌ها، کاهش مصرف آب، انرژی، حفظ ذخایر موجود در طبیعت و به حداقل رساندن تخلفات زیست محیطی مشارکت کنند.

او افزود: علاقه‌مندان به دریافت کارت همیار محیط زیست می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حفاظت محیط زیست کشور به نشانی www.doe.ir نسبت به مطالعه دقیق دستورالعمل و تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

طرح همیار محیط زیست از شهریور پارسال همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار