ساخت مسجد هفت درب مشهد با طراحی جدید در منطقه ثامن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا خواجه‌نائینی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مسجد هفت درب گفت:کمیسیون ماده ۵، در منطقه ثامن با توجه به مطالبات مردمی در این محدوده سعی کرد انتقاداتی که به طرح قبلی مشاور بود، رفع کند.

او افزود: شهرداری به طرح جدید پایبند است. با دستور شهردار و تأکید بر اجرایی شدن سریع مسجد با توجه به دغدغه ساکنین منطقه، در نزدیک‌ترین مکان بنای جدید ساخته می‌شود.

طراحی مسجد هفت درب با توجه به ویژگی هویتی آن

سیدمجتبی منتظری، سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، نیز در این مراسم گفت: طرح مسجد با توجه به ویژگی هویتی ۷ درب بودن در کمترین زمان طراحی شد، عید قربان شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


او افزود: بیشترین تلاش شورای پنجم معطوف به منطقه ثامن بوده و طرح پیرامون حرم اصلاح شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: منطقه ثامن نسبت به وسعتش بیشترین تعداد مسجد در مشهد را دارد.

سیدفرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن نیز در حاشیه این مراسم گفت: بنای جدید مسجد هفت درب در زمین ۱۸۰ متر مربع و با صرف هزینه ۱۰ میلیارد ریالی در فاصله حدودا ۴ متر از مکان قبلی آن در حاشیه بلوار شارستان با زیربنای ۱۵۰ متر مربع که شامل یک شبستان مردانه در همکف و یک نیم طبقه (طبقه اول) بعنوان شبستان بانوان، سرویس بهداشتی و وضوخانه داخل مجموعه مسجد پیش بینی شده که در نظر داریم ظرف مدت سه الی چهار ماه و حداکثر تا عید قربان آماده بهره برداری شود.

او با بیان اینکه این اقدام پس از اخذ نظر مشاور جدید طرح حریم رضوی صورت گرفته افزود: در رابطه با موضوعاتی که دارای توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه هستند طبق همان توافق انجام خواهد شد کما اینکه در گذشته نیز مواردی مانند مسجد امام هادی (ع) و امام خمینی (ره) به ازای مساجدی که در مسیر اجرای معابر اصلی طرح بودند احداث شده است.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: در حال حاضر نیز مسجد صاحب الزمان (عج) در حاشیه بلوار حاج حسنی کارگر و مسجد امام صادق (ع) در ابتدای بلوار رضوان در مراحل پایانی احداث قرار دارند و مسجد مروی‌ها در تقاطع بلوار رضوان و شارستان و  امام حسن عسکری (ع) (معروف به مسجد خوردو با مساحت ۳۵ متر مربع) نیز با توافقاتی که با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی صورت گرفته در حال مرمت و احیای هستند.

حجازی بیان کرد: در سایر موارد نیز اقدامات با هماهنگی مشاور طرح صورت می‌گیرد که خللی در رابطه با موضوعات طرح ایجاد نشود.

 مسجد هفت درب با افزایش مساحت در ۱۸۰ مترمربع با زیربنای ۱۵۰ مترمربع و با ۷ درب ظرف ۳ ماه احداث می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.