مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: بیش از ۱۰ هزار متر حفاری جهت دار و افقی در ۴۳ حلقه چاه نفت و گاز در سال ۹۹ انجام شد.

علی دقایقی مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حفاری ۱۰ هزار و ۱۸۲ متر حفاری جهت دار و افقی بر روی ۴۳ حلقه چاه‌های نفت و گاز در سال ۹۹ با تلاش متخصصان این شرکت در مناطق نفت خیز خشکی و دریایی کشور محقق شد.

او با بیان اینکه عملیات حفاری جهت دار و افقی به تخصص خاص و تجهیزات ویژه و برخورداری از متخصصان مجرب نیاز دارد، افزود: در مدت مذکور ۶۵۴ متر مغزه گیری نیز محقق شد که در زمینه کسب اطلاع از شرایط مخازن نفتی و گازی بسیار مهم و ضروری است.

دقایقی با اشاره به بومی سازی تجهیزات کاربردی در عملیات حفاری جهت دار و افقی که در نتیجه هم افزایی میان متخصصان این شرکت، مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان حاصل شده، اظهار داشت: هم اکنون با دستیابی به دانش فنی و مهندسی، تعدادی از قطعات و تجهیزات اساسی در خصوص حفاری افقی و جهت دار و مغزه گیری در دست ساخت است.

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به توانمندی‌های این بخش از صنعت حفاری در ابعاد تجهیزات فنی، تخصصی، نیرو‌های کارآزموده و با تجربه، بیان کرد: این مدیریت برای پاسخگویی به موقع به درخواست‌های شرکت‌های متقاضی آمادگی کامل را دارد و در ابتدای امسال در این ارتباط درخواست‌های همکاری از سوی شرکت‌های نفتی واصل و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیریت خدمات ویژه حفاری علاوه بر اداره عملیات ویژه حفاری، ادارات نمودارگیری، نمودارگیری از سیال حفاری؛ چاه پیمایی و زمین شناسیی زیر مجموعه دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.