دورهمی‌های خانوادگی عامل بیشتر موارد ابتلا به کرونا در دیر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت:برگزاری جمع‌های خانوادگی به بهانه پایین بودن خطر ابتلا،درست نیست و بیشترین موارد کرونا در دیرمربوط به همین جمع‌ها است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بیان کرد: بی‌توجهی به توصیه‌ها در زمینه رعایت اصول بهداشتی و خودداری از دورهمی‌های خانوادگی، این شهرستان را به کانون اصلی موارد ابتلا به کرونا تبدیل کرده است.

او ادامه داد: دورهمی‌های خانوادگی در روز ۱۳ بدر در بردخون باعث ابتلای ۱۶ نفر از افرادی شد که این روز را در کنار هم بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی سپری کرده بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: در روز‌هایی که نیروهای بهداشت و درمان، سخت در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونا هستند، وظیفه شرعی و قانونی شهروندان ایجاب می‌کند به مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند و با پرهیز از برگزاری تجمعات غیرضروری، به حفظ سلامت خود و دیگران و پیشگیری از شیوع کرونا کمک کنند.


بیشتر بخوانید


آخوندی با تأکید بر بالا بودن ریسک ابتلا به کرونا در خانواده‌ها، گفت: برگزاری جشن‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه در خانه‌ها و مکان‌های عمومی مانند بوستان‌ها به گمان اینکه جمع خانوادگی است و خطر ابتلا در آن بسیار پایین است، فرض صحیح و علمی نیست و آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین موارد ابتلا در شهرستان دیر در دورهمی‌های خانوادگی اتفاق افتاده است.

او افزود: ساده‌انگاری، بی‌توجهی به فاصله‌گذاری و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان عامل اصلی تشدید کرونا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تأکید کرد: مردم باید بدانند ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در شهر‌ها محدود است و مراکز درمانی توانایی پذیرش تعداد زیاد بیماران را ندارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.