رییس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ۷۸ درصد پرونده‌های مربوط به جعل در پلیس آگاهی استان سال ۹۹ کشف و منجر به نتیجه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ رضا بینقی رییس پلیس آگاهی استان سمنان ابراز داشت: سال ۱۳۹۹ وقوع جرائم در زمینه جعل نسبت به سال ۱۳۹۸ در استان سمنان ۱۳ درصد کاهش یافت.

او ادامه داد: پلیس آگاهی استان سمنان با به کارگیری ترفند‌های تخصصی در سال گذشته توانست ۶۰ درصد پرونده‌ها در زمینه کلاهبرداری را به نتیجه برساند.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان بیان کرد: وقوع جرائم در زمینه کلاهبرداری نیز سال ۹۹ در استان سمنان در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش ۲۴ درصدی همراه بود.

رییس پلیس آگاهی استان سمنان اظهار داشت: جرائم کلاهبرداری در استان در زمینه‌های مختلف مانند عملیات بانکی کارت به کارت و جعل اسناد است.

بینقی تصریح کرد: شهروندان با رعایت نکات امنیتی و پرهیز از قراردادن اطلاعات کارت بانکی خود در اختیار دیگران و هوشیار بودن در برخورد با تماس‌های تلفنی با نیت سودجویی، از اموال خود در برابر کلاهبرداران محافظت کنند.

او اضافه کرد: کلاهبرداران در تماس با افراد به بهانه‌های مختلف مانند برنده شدن جایزه سفر به عتبات عالیات از طرف برنامه‌های رادیویی و شبکه‌های تلویزیونی، آن‌ها را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشانند و با ترفند‌های خاص اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.