فرماندار آران و بیدگل گفت: افزون بر۹۶۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی شهرستان آران وبیدگل در طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ از اول اسفند ۱۳۹۹ تاکنون انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل دیروز در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونای آران و بیدگل گفت: از ۹۶۱ بازرسی انجام شده، ۷۲۷ بازرسی از مرکز‌های تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۳۴ بازرسی از مکان‌های عمومی صورت گرفت که ۷۹۴ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف جمع‌آوری و ۸۸ مورد هم تخلف بهداشتی مشاهده شد که اقدام‌های قانونی در این خصوص انجام شده است.

او با اشاره به طرح تشدید بیماریابی، نظارت و رهگیری در گام چهارم بسیج ملی طرح شهید قاسم سلیمانی در این شهرستان ادامه داد: در این طرح مراقبت ویژه سالمندان، زنان باردار و بیماران کرونا در نوروز ۱۴۰۰ از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و همکاری برخی ادار‌های مربوطه انجام شده است.

او ادامه داد: در مدت اجرای این طرح، ۶۵ سالمند مشکوک به کووید ۱۹، ۶ مورد از زنان باردار مشکوک به بیماری حاد تنفسی و از یکهزار و ۴۲۳ مورد آزمایش انجام شده، ۶۶ مورد آزمایش مثبت در طرح رهگیری بیماران مثبت کووید ۱۹ در تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گزارش شده است.

هشدار‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی

فرماندار آران و بیدگل با هشدار نسبت به روند افزایش شیوع کرونا و وضعیت نارنجی شهرستان گفت: بی‌احتیاطی و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌تواند منجر به جولان دوباره کرونا در این شهرستان شود و وضعیت شهرستان به قرمز تغییر یابد.

او با اشاره به چرخش ویروس جهش یافته در مناطق مختلف کشور، از شهروندان خواست تا دستورالعمل‌های و هشدار‌های ستاد ملی، استانی و شهرستانی ستاد مقابله با کرونا را جدی بگیرند، ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت و شیوه نامه ها را اجرایی کنند.

بایبوردی بار دیگر بر اعمال محدودیت‌های کرونایی در وضعیت نارنجی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای کاهش تجمع‌ها و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا، تشییع فوت‌شدگان، اطلاع‌رسانی و اعلام آن به صورت پیامکی و دیگر ابزار‌های اطلاع‌رسانی به شهروندان ممنوع است.

او با توجه به ممنوعیت برگزاری نمازجمعه، جماعت و آیین‌های  مذهبی در آران و بیدگل از امامان جمعه و جماعات، روحانیان، مسوولان هیات‌های مذهبی، آستان مقدس بقاع متبرکه و آرامستان‌های شهرستان خواست تا در این خصوص همکاری حداکثری لازم را با ستاد مقابله با کرونا داشته باشند.

فرماندار آران و بیدگل خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی این شهرستان به سایر شهر‌ها و همچنین ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان آران و بیدگل را ممنوع اعلام کرد و افزود: در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی با متخلفان برخورد و رانندگان متخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

او یادآورد شد: تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۲ تا سه بامداد نیز در شهرستان آران و بیدگل ممنوع و رانندگان متخلف در صورت تردد، از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ۲۰۰ هزارتومان جریمه می‌شوند.

بایبوردی تصریح کرد: فعالیت تجاری، بازرگانی و خدماتی مشاغل گروه‌های سه و چهار در شهر‌های دارای وضعیت نارنجی و از جمله شهرستان آران و بیدگل متوقف می‌شود که در صورت رعایت نکردن این موضوع، واحد صنفی متخلف پلمب می‌شود.

او ادامه داد: بر پایه بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در شهر‌های با وضعیت نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری باید به صورت دورکاری کار‌های محوله را انجام بدهند و در سایر اداره‌ها هم باید نیمی از کارمندان به صورت دورکاری فعالیت کنند.

به گفته او، همچنان تمامی مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در شهرستان آران و بیدگل تا اطلاع بعدی تعطیل است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار