کرملین اعلام کرد تحرکات ارتش روسیه در نزدیکی مرز‌های اوکراین در راستای تهدید هیچ کشوری نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون اسکای نیوز عربی، منابع وابسته به کرملین اعلام کردند تحرکات ارتش روسیه در داخل مرز‌های این کشور، تهدیدی علیه دیگران نیست.

بر این اساس، هم زمان با افزایش تنش در شرق اوکراین، تنش در اظهارات مقامات روس و غربی نیز افزایش یافته است. کرملین تاکید کرد روسیه نیروهایش را در داخل خاک خود و نزدیک مرز اوکراین به شیوه‌ای که مناسب تشخیص داده است جابجا کرد، اما این کار تهدیدی علیه هیچ کشور دیگر به حساب نمی‌آید.

بر اساس اظهارات سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، مسکو در موضوع اوکراین، در عالی‌ترین سطح با واشنگتن در ارتباط است. این دیپلمات روس خبر داد آمریکا هم در مقابل، نگرانی‌های خود را به روسیه ابلاغ کرده است.

گی ورگ میرزویان، تحلیلگر سیاسی روس در این باره می‌گوید تهدیدی که روسیه احساس می‌کند این است که ممکن است نیرو‌های اوکراینی به جمهوری‌های لوگانسک و دونتسک حمله کنند و اتباع روس مقیم این مناطق آسیب ببینند. به همین منظور روسیه سعی می‌کند به روش مناسب در برابر چنین خطری از خود دفاع کند، این چیزی است که حتی در اظهارنظر‌های رسمی شرکای غربی روسیه هم دیده می‌شود.

در پی جنگ لفظی اخیر میان مقامات روس و اوکراینی، مسکو مخالفتش را با اظهارات اخیر مقامات کیف مخفی نکرد، اما به نظر می‌رسد اظهار نظر مقامات در مسکو پیام چند جانبه دارد. این اظهارات از یک سو هشداری به کشور‌های عضو ناتو است که رزمایش‌های مشترکی را با اوکراین برگزار می‌کنند و از سوی دیگر هشداری به نشست اروپا با اوکراین تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار