ولیعهد سابق اردن: خود را به دست پادشاه می‌سپارم

ولیعهد سابق اردن با امضای نامه ای، بر حمایت از ملک عبدالله به عنوان پادشاه کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، شاهزاده حمزه، ولیعهد سابق اردن با امضای نامه‌ای بر حمایت از ملک عبدالله دوم به عنوان پادشاه اردن تأکید کرد.

دیوان پادشاهی اردن اعلام کرد ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن پرونده شاهزاده حمزه را به عموی خود شاهزاده حسن ارجاع داده است. بر اساس اعلام دیوان پادشاهی اردن، شاهزاده حمزه نامه‌ای را در حضور شماری از فرماندهان در خانه شاهزاده حسن به امضا رسانده است.

شاهزاده حمزه، برادر ناتنی ملک عبدالله دوم در این نامه گفت: من همواره در خدمت و یاور پادشاه و ولیعهد وی باقی خواهم ماند. من به قانون اساسی کشور اردن هاشمی پایبند می‌مانم. امروز ملک عبدالله دوم امانت (پادشاهی) را بر عهده دارد.

او همچنین گفت: من خود را به دست پادشاه می‌سپارم و بر عهد و پیمان پدران و اجدادم باقی خواهم ماند.

گفتنی است پیشتر روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده بود مقامات اردن شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق اردن و نیز شماری از نزدیکانش را در پی انچه توطئه برای سرنگونی پادشاه کشور خوانده شده، بازداشت کردند.

شاهزاده حمزه در یک کلیپ ویدئویی ضبط شده اعلام کرده بود فرمانده ارتش به او دستور داده تا در خانه بماند و با هیچ کسی تماس برقرار نکند. ولیعهد سابق اردن در این ویدئو که شبکه بی بی سی انگلیس آن را منتشر کرده، اعلام کرد که تحت حصر خانگی قرار دارد و بادیگارد ویژه او نیز بازداشت شده است.

ساعتی پیش نیز رئیس ستاد ارتش اردن در سخنانی بر مقابله با انواع تهدید‌ها تأکید کرد.

او گفته بود: نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های امنیتی قدرت و توانایی تعامل با هر تحولی را در عرصه بین المللی و منطقه‌ای در سطوح مختلف داشته و قادر هستند تا با تمامی اشکال تهدید در مقابله‌های مرزی با قدرت برخورد کرده و با هر تلاشی که برای تضعیف امنیت و ثبات کشور و نیز ترساندن شهروندان وبی ثبات سازی صورت می‌گیرد، به مقابله بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار