کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چقدر بازار بزرگ شود باید سازمان بورس خود را نسبت به بازار توسعه دهد.

حمیدرضا اسدی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اینکه گفته است، هر چقدر بازار سرمایه بزرگ تر باشد، تخلفات آن بیشتر است، تشریح کرد: منظور دهنوی از افزایش تخلفات، افزایش ناهنجاری ها در بازار سرمایه بوده است، وگرنه هر چقدر بازار بزرگ شود، تخلفات افزایش نمی‌یابد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با تخلفات در بازارهای جهانی و بازار سرمایه چه اقداماتی صورت می‌گیرد؟ گفت: در جهان سیستم کشف ناهنجاری را راه اندازی کردند، بدین ترتیب که در بورس آمریکا سیستم ( whistle-blowers ) طراحی شده ولی در ایران کشف تخلف توسط ناظر انجام می‌شود و آن چنان توسعه نیافته است. هر چقدر بازار بزرگ شود باید سازمان بورس خود را نسبت به بازار توسعه دهد.


بیشتر بخوانید


اسدی در پاسخ به این پرسش که با بزرگ شدن بازار سرمایه چه تخلفات جدیدی در بورس به وجود آمده است؟ بیان کرد: اغلب تخلفات بازار سرمایه دستکاری در بازار است و مسئله مورد اهمیت برای سهامدار و بازار سرمایه، دستکاری در بازار سهام است، این مهم‌ترین تخلف در بازار سرمایه است و بقیه تخلفات اداری هستند که می‌تواند تاثیر چندانی روی بازار سرمایه نداشته باشد و در حد برخوردهای انضباطی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار