معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب از افزایش موارد تست مثبت کرونای انگلیسی در شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن مرادی معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب از افزایش موارد تست مثبت کرونای انگلیسی در شهرستان خبر داد و گفت : مسافرانی که به دیگر نقاط قرمز و نارنجی کشور سفر داشته‌اند، ضمن رعایت بهداشت باید هنگام برگشت از سفر نوروزی در خانه بمانند و ۲ هفته قرنطینه را رعایت کنند.

او گفت : باتوجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا اکنون شاهد شروع موج چهارم کرونا در شهرستان سرپل‌ذهاب هستیم و همکاری مردم برای خروج از این وضعیت ضروری است.

او افزود: با توجه به اینکه تعداد موارد مثبت انگلیسی بسیار افزایش پیدا کرده و طبق اعلام معاونت بهداشتی اکنون ۷۰ درصد تست مثبت کرونا ابتلا به کرونا انگلیسی را نشان می‌دهند این موج چهارم بسیار با سرعت بیشتری شیوع پیدا می‌کند و افراد بیشتری درگیر آن می‌شوند.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب افزود: باتوجه به قدرت سرایت بیشتر ویروس، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال حاضر اهمیت بسیار بیشتری یافته است از جمله مواردی که اهمیت دارد خانواده‌ها و افرادی که ایام نوروز مسافرت داشتند باید از حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های داخل شهرستان خودداری کنند.

مرادی ادامه داد: افرادی که از شهرستان خارج شدند و به شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌های نارنجی و قرمز سفر داشته اند ناقل ویروس هستند و هنگام بازگشت و حضور در سرپل ذهاب باید از حضور در تجمعات و مهمانی‌ها حداقل به مدت ۲هفته خودداری کنند.

او ادامه داد: با توجه به وضعیت شهرستان شاهد اعمال محدودیت‌هایی هستیم و هم اکنون در بیمارستان سرپل ذهاب ۲۱ بیمارمبتلا به ویروس کرونا تحت مراقبت و بستری هستند.

او گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در سرپل ذهاب پنج هزار و ۱۷۹ مورد نمونه گیری انجام شده است.

۴۴ نفر براثر ابتلا به کرونا بستری شدند

فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب از بستری ۴۴ نفر براثر ابتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

جهانبخش حیدری افزود: متأسفانه تجمعات صورت گرفته به همراه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازار شب عید و دورهمی‌ها در ایام تعطیلات نوروزی شهرستان اسلام آباد غرب را وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است.

او افزود: با توجه به اینکه شهرستان اسلام آباد غرب در مسیر تردد استان‌های جنوبی که از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط مناسبی نیستند، قرار دارد سبب شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در این شهرستان شده است.

فرماندار اسلام آباد غرب با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان ادامه داد: با قرمز شدن شرایط کرونا جلسه ستاد مدیریت کرونا در اسلام آباد غرب تشکیل و فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار و بازار این شهرستان ممنوع اعلام شده است.

حیدری گفت: فعالیت تالار‌های پذیرایی و برگزاری مجالس ختم و شادی که از کانون‌های شیوع کرونا هستند در این شهرستان ممنوع بوده و تیم‌های نظارتی بر رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

او با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده‌اند، افزود: با بستری شدن این ۶ نفر تعداد موارد بستری در اسلام آباد غرب به ۴۴ نفر افزایش یافته است که از تعداد بستری‌ها سه نفر از بیماران در بخش ویژه بستری و یک بیمار با حال وخیم به دستگاه تنفس مصنوعی وصل است.

حیدری افزود: متأسفانه در شبانه روز گذشته سه نفر از مردم شهرستان اسلام آباد غرب به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا فوت کرده‌اند که نشان می‌دهد دستورالعمل‌های بهداشتی باید بیشتر از گذشته توسط مردم را رعایت شود.

فرماندار اسلام آباد غرب گفت: از مردم درخواست می‌کنیم از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کرده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را به صورت جدی رعایت کنند.

افزایش تعداد بستری‌های کرونا

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی از افزایش تعداد بستری‌ها و مراجعات سرپایی کرونا در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا مرتضوی با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده تعداد بستری‌ها و مراجعات سرپایی کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی گفت: در صورتی که مردم رعایت نکنند، وضعیت کرونایی در این شهرستان از این بدتر خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه مردم شهرستان سنقر و کلیایی باید به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: هرگونه اجتماع و دورهمی احتمال تشدید ویروس کرونا را بالا خواهد می‌برد.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت: افرادی که در ایام نوروز مسافرت رفته یا پذیرای مهمان بوده‌اند باید برای حفظ سلامت جامعه از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات اجتناب کنند، زیرا احتمال ناقل بودن آن‌ها بالا است.

مرتضوی ادامه داد: حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها، رفتن به مسافرت و عدم رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی سبب شکننده شدن وضعیت بیماری کرونا در شهرستان سنقر و کلیایی شده است.

 فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت: در صورت استمرار شرایط کنونی ویروس کرونا محدودیت‌های سخت‌تری در نظر گرفته می‌شود.

توزیع ۲۹ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم میوه در روانسر

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت روانسر گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ هزار و ۴۸۰ کیلوگرم میوه در شهرستان توزیع شده است.

جبار عثمانی افزود: این میزان میوه توزیع شده شامل ۲۲ هزار و ۲۲۰ کیلوگرم پرتقال و هفت هزار و ۲۶۰ کیلوگرم سیب درختی بوده است.

او ادامه داد: شهرستان روانسر در جذب میوه نوروزی رتبه اول استان کرمانشاه را به خود اختصاص داد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت روانسر افزود: میوه نوروزی با نرخ دولتی مصوب و با هدف تنظیم بازار و دسترسی عموم مردم به محصول مناسب توزیع شد.

عثمانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به منظور تنظیم بازار بیش از ۳۴ تن مرغ کشتار روز نیز با قیمت مصوب در این شهرستان توزیع شده است.

او گفت: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار در قالب گشت‌های مشترک با شبکه بهداشت، دامپزشکی و اتاق اصناف از ۱۵ اسفندماه جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت روانسر ادامه داد: ۱۰ پرونده تخلف صنفی در زمینه نظارت نوروزی بازار در این شهرستان تشکیل و در حال رسیدگی است.

عثمانی افزود: طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار با جدیت دنبال می‌شود و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.