مقامات قضایی فرانسه در حال تحقیقات در خصوص احتمال نقض محدودیت‌های کرونایی از سوی وزرای این کشور هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، مقامات فرانسه در حال تحقیق در خصوص این اتهام هستند که وزرای دولتی و شماری دیگر از افراد با نقض قوانین محدودیتی کرونا، به شکلی پنهانی در رستوران‌های لوکس به صرف شام پرداخته اند.

بر اساس این گزارش، دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد تحقیقاتی روز یکشنبه (دیروز) در خصوص اتهامات احتمالی به خطر انداختن و کار‌های اعلام نشده و نیز شناسایی سازمان دهندگان و شرکت کنندگان تجمع‌های احتمالی صورت می‌گیرد.

طبق اعلام فرانس ۲۴، این اقدامات پس از آن انجام می‌شود که گزارشی تلویزیونی در شبکه تلویزیونی فرانسوی M۶ در خصوص آخر هفته رستوران‌های لوکس در مناطق مرفه نشین پاریس پخش شد که در‌های پشتی خود را بر روی مشتریان خاص باز کرده و محدودیت‌های کرونایی را نقض می‌کنند. در این گزارش با مردی ناشناس مصاحبه شده بود که وی در آن مدعی شده بود او در دو یا سه رستوران مخفی با شماری از وزرا غذا خورده است.

پس از پخش این گزارش، «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه بلافاصله با صدور دستور انجام تحقیقات اعلام کرد تجمع در رستوران‌هایی که قوانین محدودیتی را نقض می‌کنند، کاملا غیر قابل قبول است.

او گفت: ما دو نوع شهروند نداریم؛ این طور نیست که گروهی حق برگزاری مهمانی را داشته باشند و گروهی این اجازه را نداشته باشند.
اعضای دولت فرانسه پی از پخش این گزارش، داشتن اطلاعات در خصوص چنین اقدامی را انکار کردند.

گفتنی است رستوران‌ها از ماه اکتبر در فرانسه به منظور کاهش شیوع کووید-۱۹ بسته شده اند. این در حالی است که به تازگی نیز قوانین قرنطینه‌ای سختگیرانه در پی افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در این کشور به اجرا در آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار