یک واحد‌ تولید الیاف مصنوعی در قم در شرایط کرونایی توانسته بازار‌های صادراتی خود را به خوبی حفظ کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، امروزه الیاف، بخشی از زندگی روزانه ما هستند، با کمی تامل در محیط اطراف در مصارف روزمره مانند پوشاک ، بالشت ، تشک و ... می توان به تأثیر همه جانبه آن ها پی برد.

الیاف مصنوعی به گروهی از الیاف نساجی گفته می شود که با روش های خاص  و به صورت مصنوعی تولید می شوند و به طور معمول در طبیعت وجود ندارند ولی ممکن است ریشه طبیعی داشته باشند.

یکی از واحد‌های تولید الیاف مصنوعی در قم در سایه تنیده شدن رشته رشته های  تلاش آن هم در شرایط کرونایی توانسته است ۹ هزار تن الیاف مصنوعی خود را به جهان صادر کند.

مقدم،عضو هیئت مدیره شرکت کیمیا پلی استر می گوید:این شرکت در سال ۹۸ حدود ۶ هزار تن از محصولات خود را صادر کرد که البته این عدد در سال ۹۹ به نه هزار تن رسید که این نشان دهنده افزایش حدود ۵۰ درصدی  است.

او افزود: این شرکت پارسال نسبت به سال ۹۸، ۵۰ درصد بیشتر صادرات داشته که همین امر سبب انتخاب این واحد به عنوان صادر کننده برتر در سال ۹۹ شده است.


مقدم با اشاره به این که در این شرکت الیاف مصنوعی با استفاده از گرانول و بطری‌های بازیافتی تولید می‌شود ،عنوان کرد: ماهانه هزار و ۵۰۰ تن انواع الیاف در این شرکت تولید می‌شود.


او افزود: کشور‌های اروپایی، روسیه، ترکیه، لهستان، بلغارستان، لتونی استونی تا عراق و افغانستان و کشوری‌های CIS (سی آی اس) بازار‌های صادراتی شرکت کیمیا پلی استر قم هستند.

 عضو هیئت مدیره  این مجموعه ادامه داد: از سال ۸۸  کیمیا پلی استر شروع به کار کرده و  با دو خط تولید  برای ۱۱۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

او عنوان کرد:واحد صنعتی کیمیا پلی استر تولید کننده مورد نیاز بسیاری از صنایع پایین دستی است،در این واحد، الیاف مصنوعی با استفاده از گرانول و بطری‌های بازیافتی تولید می‌شود تا به محیط زیست هم کمک شود .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار