وضعیت شیوع کرونا در نهاوند به وضعیت بحرانی تبدیل شده است و کارشناسان بهداشتی و درمانی تنها بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تاکید می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان, با شروع سال جدید و آغاز سفر‌های نوروزی، و نیز با وجود تاکید وزارت بهداشت برای پرهیز از رفتن به سفر، عده‌ای این توصیه‌ها را جدی نگرفتند تا وضعیت شهرستان نهاوند از زرد به نارنجی و سپس قرمز تغییر یافت و در حال حاضر همچنان این وضعیت بحرانی حاکم است.

گزارش‌های رسیده از نهاوند حاکی است مراجعه به مراکز درمانی بسیار افزایش یافته است؛ به نحوی که ممکن است بزودی ظرفیت بیمارستان‌های این شهرستان تکمیل شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند می گوید: ظرفیت بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان از مبتلایان به کرونا پر شده است و تعدادی از این بیماران نیز به بیمارستان شهید قدوسی منتقل شده‌اند.

دکتر دانشور, افزود: متاسفانه با وجود هشدار‌های اعلام شده در پایان سال گذشته، عده‌ای بی‌توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی، در دورهمی خانوادگی و عروسی‌ها شرکت کردند یا به مسافرت رفتند و عامل ابتلای دیگر شهروندان شدند. مردم نهاوند لطفا شیوه نامه‌ها را رعایت کنند!

او با بیان اینکه کادر درمان خسته، فشار زیادی را تحمل می کند، اما با تمام توان در خدمت بیماران است، بر رعایت شیوه نامه‌ها و به ویژه استفاده از ماسک تأکید کرد و گفت: متاسفانه در روز‌های اخیر درصد استفاده‌کنندگان از ماسک کاهش یافته‌است که این مساله می‌تواند عواقب بدتری را در پیش داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند همچنین گفت: از مردم می‌خواهیم به منظور کنترل خیز جدید کرونا، از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و عروسی‌ها به شدت خودداری کنند.

شهرستان نهاوند، واقع در جنوب استان همدان توسط رشته کوه‌های زاگرس احاطه شده‌است. مرکز این شهرستان شهر نهاوند است که از شهر‌های تاریخی ایران است.

جمعیت این شهرستان ۱۷۸٬۷۸۷ نفر در سال ۱۳۹۵ است و دارای ۴ بخش شامل: بخش مرکزی و خزل و زرین دشت و کیان و ۹ دهستان شامل: شعبان- طریق الاسلام- گاماسیاب- فضل - گرین - کیان - سراب - خزل شرقی-سلگی- است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.