سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: سیر مراجعه و بستری شدن بیماران کرونایی در البرز افزایش یافته است.

مهرداد بابایی، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در سطح استان گفت: متاسفانه شرایط استان مساعد نیست و رنگ کرونایی شهرستان طالقان نارنجی است.

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود:همچنین شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ، فردیس و کرج در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند و تنها شهرستان اشتهارد است که وضعیت بهتری دارد.

بابایی در خصوص کرونای جهش یافته انگلیسی، گفت: وجه تفاوت این ویروس با کووید ۱۹ سرعت انتقال است، با این تفاسیر کرونای انگلیسی با سرعت بیشتری منتقل می‌شود.

او با اشاره به این که چندین مورد ویروس انگلیسی در استان مشاهده شده است، افزود: تنها راه مقابله رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست‌ها است.

بابایی گفت: با توجه به تغییر رنگ شهرستان کرج از نارنجی به قرمز، فقط گروه‌های یک مجاز هستند که فعالیت داشته باشند و کاهش حضور ۵۰ درصدی کارمندان ادارات و ۳۰ درصدی ادارات خدمات رسان امروز ابلاغ خواهد شد.

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز افزود: درمان غیراورژانس در استان ممنوع است و تنها بیماران مبتلا به بیماری‍‌های حاد و کرونا بستری و تحت مداوا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
باعث تاسف است
انسان عاقل چنین کاری را نمی کند که الان شاهد آن هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مسولین که همه مسیرها را باز گذاشتن تا این همه مسافر بیاد الان باید جوابگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
مریم صادقیان
۱۵:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
واقعا متاسفم چرا مردم به فکر سلامتی خود و کادر درمان نیستند