وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که واکسن ایرانی می‌زنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه گزارش در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا و تولید و واردات واکسن برگزار شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، در این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های اعضای کمیسیون برای دفاع از بودجه وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، افزود: از این مجموعه همراه و ارزشمندی که ما را در طول سال ۹۹ از محبت خود محروم نکردند، قدردانی می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مدیریت و اداره بحث کرونا یکی از نفس گیرترین سال‌های اداره حوزه سلامت را برای ما رقم زد، افزود: متاسفانه ارزشمندترین همکارانم را به دلیل سهل انگاری و عادی پنداری عده‌ای از دست می‌دهیم و این غصه و رنج بزرگی است.

وی در مورد مدیریت بیماری کرونا، ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان به شدت در صحنه خوب حاضر شدند و مدیریتی را اعمال کردند که در تاریخ کشور ثبت خواهد شد؛ ما وارد عرصه جدیدی شدیم و این موج را بسیار سهمگین‌تر از چیزی می‌بینم که برخی دوستان می‌بینند.

نمکی یادآور شد: با توجه به زیرساخت‌های کشور انگلیس بسیار روشن بود که آمار واقعی تعداد فوتی‌ها در این کشور بسیار بیشتر از آماری بود که رسانه‌ای می‌شود؛ ما سه پیک کرونا را مدیریت کردیم و کادر بهداشت و درمان حتی یک روز استراحت نکردند و حتی به یک رییس دانشگاه هم مرخصی ندادم؛ پرسنل با تمام سختی‌ها و مشکلات به وظایف خود به خوبی عمل کردند.

برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌بینم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پیش از عید به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق ویدئوکنفرانس تأکید کردم که تلاش زیادی را برای کنترل کرونای انگلیسی داشته باشند و همه آماده باش بودند، اما متأسفانه در مورد کنترل سفر‌ها کسی به حرف من گوش نداد و امروز با گرفتاری بسیار سنگینی مواجه هستیم.

وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا مواجه هستیم، تصریح کرد: برای نظام سلامت ایام پرچالشی را می‌بینم؛ اما می‌توانستیم به این مرحله نرسیم؛ اتفاقی که در خوزستان افتاد به ما نشان داد که مدیریت این ویروس، کار بسیار سخت و مشکلی است و سختی‌هایی که کادر بهداشت و درمان در کنترل مسائل خوزستان متحمل شدند از تلاش‌های ۱۲ ماهه برای کل کشور سخت‌تر و سنگین‌تر بود و در واقع اگر همزمان ۳ موج مانند خوزستان به ما تحمیل می‌شد، نظام سلامت فرو می‌ریخت.

اکنون در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم

نمکی ضمن تاکید بر اینکه باید ویروس را در سرزمین گرفتار زمین گیر کنیم، گفت: نظام سلامت علیرغم تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به مرگ و میر‌های تک رقمی امروزه با مشکل مواجه است و نباید اجازه داد افسار از دست ما رها شده و مرگ و میر‌ها افزایش یابد. امروزه مهار اژد‌های کووید ۱۹ چموش سرکش از دست ما رها شده و مشخص نیست چه زمانی مرگ سه رقمی را کاهش دهیم. در حال حاضر در شرایط بسیار سنگین و دشوار قرار داریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ارز دارو گفت: سازمان غذا و دارو در این باره تلاش‌های بی‌وقفه‌ای داشته است؛ در سال آرام ۹۷ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو بیشتر از سال درگیر کرونا ارز دارو گرفتیم، بخشی را به تولید داخل اختصاص دادیم و حدود ۱.۵ برابر ۹۷ درصد دارو که ساخت داخل بود، ارزبری برای ۳ درصد داروی وارداتی داشتیم که در پروسه یک سال و نیم آن را به نصف کاهش دادیم.

وی با اشاره به افزودن ۳ هزار تخت ICU، خاطرنشان کرد: اجازه ندادیم حتی یک بیمار پشت درب بیمارستان‌ها بماند، امروز تعداد مرگ و میر‌ها بیش از ۱۶۰ نفر اعلام شده، اما هنوز بستری‌ها در حد پیش بینی نیست و مشخص نیست چه اتفاقی در انتظار ما است. وزارت بهداشت مظلوم است و متأسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و منابع کافی برای اداره مجموعه وجود ندارد و ارز را به دلایل مختلف به ما ندادند.

آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به هم پیمانان خود هم واکسن نمی‌دهند

نمکی ادامه داد: ما اجازه ندادیم صف مرغ و تخم مرغ برای دارو تکرار شود؛ ما تأمین واکسن را از روز اول دنبال کردیم، حتی باور نمی‌کردند واکسن تولید کنیم، درحالیکه ما از سال ۱۲۹۹ پاستور و از سال ۱۳۰۳ موسسه رازی داشتیم. در این رابطه کسی به ما واکسن نخواهد داد و در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به هم پیمانان خود واکسن نمی‌دهند؛ ما برای ساخت داخل ایستادگی کردیم، از مجموعه‌های برکت، پاستور، رازی و فخری زاده دعوت کردیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که در بهار امسال صاحب واکسن ملی می‌شود، گفت: اجازه ندادیم کشورمان آزمایشگاه دیگران شود؛ امیدواریم بتوانیم تا اواخر خرداد جمعیت قابل توجهی را با سبدی از واردات و مجموعه تولید داخل واکسینه کنیم و با توجه به حضور روح الامینی عضو کمیسیون در جلسات هفتگی گزارشات به شما ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: مسئولی را به عنوان پیگیر دستورات وزیر برای مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان منصوب کردم؛ برای رفع مشکلات طب سنتی اقداماتی انجام و برای آن شورا و کمیته تعیین کردیم؛ تقاضا داریم مشکلات این حوزه را به ما گزارش کنید.

وی ادامه داد: در رابطه با تجهیزات پزشکی نظام قیمت‌گذاری داریم و اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهیم؛ از تولید داروی داخلی به شدت حمایت کردیم و اگر دارویی گران شد، دارویی بود که به آن ارز نیمایی دادند، جایگاه تجهیزات پزشکی در معاونت درمان مورد توجه قرار گرفته است.

نمکی در مورد سامانه تی تک (TTAC) سازمان غذا و دارو بیان کرد: پوسته‌ای به نام تی تک وجود داشت و تی تکی که تحویل گرفتیم جعبه جادویی بسیار عجیب و غریبی بود که کلید آن‌ها در دست دو نفر بود و موجودی مواد اولیه کارخانه‌ها به صورت عمدی در این سامانه وجود نداشت، حتی لوازم آرایشی و بهداشتی در این سامانه ثبت نشده بود، اما در تی تک امروز، ماده اولیه از روزی که ثبت سفارش می‌شود تا زمان استفاده قابل رصد است.

حتی یک نفر از مسئولان هنوز واکسن نزده است

وزیر بهداشت با بیان اینکه تهیه واکسن بسیار دشوار و در دنیا کالای سیاسی به شمار می‌رود و در اختیار هر کسی قرار نمی‌دهند، تصریح کرد: حتی یک نفر از مسئولان جمهوری اسلامی تاکنون واکسن نزده و رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که واکسن ایرانی می‌زنند. متأسفانه پولی را از ۱۰ درصد هدفمندی و یک درصد ارزش افزوده به ما ندادند، طرح شهید سلیمانی را دنبال کردم و معتقد بودم که باید از ظرفیت بسیج برای مبارزه با کرونا استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به خانواده شهدای مدافع سلامت کارگروه ویژه تشکیل دادیم، اظهار کرد: در حال بررسی پرونده تعداد معدودی از آن‌ها هستیم و باید اطلاعات راستی آزمایی شود.

نمکی یادآور شد: برای جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان وضعیت امتیاز کرونا در آزمون استخدامی را بررسی خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
اگه دولت به حرف وزیر بهداشت گوش میداد وضع خیلی بهتر بود
هر موقع به حرفش گوش نکردند ضربه خوردند. مثل همین نوروز
حیف که زورش به دولت نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
آقای ... به چه حقی رفتی واکسن آلوده انگلیسی وارد کشور کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
واکسن ایرانی آدم می‌ترسه بزنه روسی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
وضعیت مرغ تو شیراز که ناجوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا درست میگن چون واکسنی نیست که صفی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
به عشق ایران ، فقط واکسن ایرانی .
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اجازه ندادیم صف مرغ و تخم‌ مرغ برای دارو تکرار شود???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط باید از خداوند کمک بگیریم تا ما رو از دست بنده های بی توجه اش نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
تو هند قبیله هوایی هستند که با خارج محل زندگی شوم هیچ ارتباطی ندارند
نه ارتباطی
نه امکاناتی
شکار می‌کنند ،مثل آدم های اولیه
حالا الگوی ما شده اونا ،نه کشور ژاپن که با ارتباط با دشمن خودش نه تنها مستعمره نشده بلکه جز کشور های پیشرفته جهانی
به مردمش اعتماد کرد نه به .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
وقتی دارو نیست مردم که صف نمی کشن ...بنده خدا !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اقای وزیر اولا واکسن ایرانی یک شوی تبلیغاتی وبرای سرگرم کردن مردم هست تا ازخارج 100/000تا100/000تا وارد کنید ومردم اعتراض نکنند دوم اینکه ایا دارویی موجود هست که صف باشد ؟ برو برای یک بیمار شیمی درمانی مغزواعصاب وسرطان سینه و....... یک داروی خارجی درداروخانه هاپیداکن؟ بعدش درکشور ما قطرهHyeاشک مصنوعی هست پیدا نمیشه چه برسد برای سرطانیهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا پس ساکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
بععله
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
عمر عقاب از همه پرندگان نوع خود درازتر است . عقاب می تواند تا 70 سال زندگی کند .
ولی برای این که به این سن برسد باید تصمیم دشواری بگیرد .
زمانی که عقاب به 40 سالگی می رسد : چنگال های بلند و انعطاف پذیرش دیگر نمی توانند طعمه را گرفته و نگاه دارند .
نوک بلند و تیزش خمیده و کند می شود ، شهبال های کهن سالش بر اثر کلفت شدن پرها به سینه اش می چسبند و پرواز برای عقاب دشوار می گردد .
در این هنگام ، عقاب تنها دو گزینه در پیش روی دارد . یا باید بمیرد و یا آن که فرایند دردناکی را که 150 روز به درازا می کشد پذیرا گردد . برای گذرانیدن این فرایند، عقاب باید به نوک کوهی که در آنجا آشیانه دارد پرواز کند .
در آنجا عقاب نوکش را آن قدر به سنگ می کوبد تا نوکش از جای کنده شود . پس از کنده شدن نوکش ، عقاب باید صبر کند تا نوک تازه ای در جای نوک کهنه رشد کند ، سپس باید چنگال هایش را از جای برکند.
زمانی که به جای چنگال های کنده شده ، چنگال های تازه ای درآیند ، آن وقت عقاب شروع به کندن همه پرهای قدیمی اش می کند . سرانجام ، پس از 5 ماه عقاب پروازی را که تولد دوباره نام دارد ، آغاز کرده و 30 سال دیگر زندگی می کند .
چرا این دگرگونی ضروری است ؟
بیشتر وقت ها برای بقا ، ما باید فرایند دگرگونی را آغاز کنیم .
گاهی وقت ها باید از خاطرات قدیمی، عادت های کهنه و سنت های گذشته رها شویم .
تنها زمانی که از سنگینی بارهای گذشته آزاد شویم می توانیم از فرصت های زمان حال بهره مند گردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
دویت عزیز چنین داستان عقابی فقط برای روحیه دادن به انسان ها ساخته سده و واقعیت ندارد زندگی واقعی جور دیگریسیت که شاید خیلی هم رحم نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط خدا به داد کادر درمان برسه دستهاشونه بسته و انداختن داخل استخر میگن شنا کن هیچ توجهی چه دولت وچه بعضی از مردم چهل درصدی و فقط توقع دارند که کادر درمان با یه بیماری عجیب و غریب که کشورهای پیشرفته دنیا هم در برابر عاجزند معجزه کنه انصاف هم خوبه آدم کمی داشته باشه بنده خدا میداند که نه خودم ونه هیچکس از خانواده ام در کادر درمان نیست ولی دلم براشون می‌سوزه بخصوص پرستارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
نسوزه دلت برای پرستار فعلا که بیشتر پزشک کشته دادیم پرستار نمیره جلو یک دو تا با انصافش شاید بره
نکته دیگه مثلا اگه بخواهیم با منوکلونار آنتی بادی واسه پیشگیری زیاد کنیم تجهیزات کافی به ظاهر نداریم درحالی که همه دانشگاه های علوم پزشکی باید بسیج میشد انوقت شاید 10 درصد متونستیم فقط کادر درمان رو با اسپری نجات بدیم اگه فقط فرض کنیم از راه تنفس گرفتن نه دهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
مفتی حرف نزدن .
پزشکها که از سر بخش داخل نمی آمدند .
و کلی هم تجهیزات پیشرفته تر از پرستارها و پرسنل بهشان می دادند .
هم تجهیزات زیاد و هم کیفیت بالا .
خودم تو بخش کرونا کار کردم و خیلی هم معترض بودیم .
پزشک سالاری پدر وزارتخانه بهداشت را در آورده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خدا کادر درمان رو حفط کنه هرکاری هم بکنن یه عده ای مدل شخصیتشون یه طوری هستش که فقط کاستی ها رو میبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
همچین پیش بریم به حول قوه مدیران این شرایطتم برای مردم تحقق می یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
ما هم اینقدر ساده لوح شدیم که باور میکنیم مسئولان واکسن ایرانی خواهند زد.
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مسئولان خوب خدعه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مگه شما اجازه میدین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
مردم باید مراعات کنند امسال خیلها به توسیها گوش ندادن و به مسافرت رفتن این هم نتیجه اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
توصیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
بیمارستان شهید محمدی، داروخانه شهید محمدی هر هفته بیماریت دیابتی در شلوغی و کرونا منتظر دارو هستن، بی کفایت ترین وزیر، بی شعور پیشگیری بهتر از درمان هست، مردم که مطیع بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اره مردم مطیع هستن که ایشون باید التماس بکنه مسافرت نرید. مردم مطیع و با فرهنگ بودن که جاده چالوس این وضع بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
واقعا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
بدون منت کاری نمی کنید ، هنوز واکسن نزدید ، منت میذارید
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
منت هم نگذارن?
Iran (Islamic Republic of)
آیت اله گودینی
۱۶:۲۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
با افتخار و اعتماد به دانشمندان و محققین ایرانی، واکسن وطنی خواهم زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
آقای وزیر میدونی واسه چی برای دارو صف تشکیل نشد از مدیریت شما نبود
صف تکشیل نشد چون ماسک 2500 ریالی رو میفروختن 25000 چون ماسک 50000ریالی فیلتردار رو میفروختن 700000تا 1000000ریال
چون دارو رو گرون میفروختن و مردمم بخاطر اینکه دارو نیاز داشتن میخریدن...
آقای وزیر میدونی چرا روغن پیدا نمیشه؟!چون روسن نوشته 65 تومن والان با قیمت 135 تومن راحا میشه پیدا کرد...
برنج 10 کیلویی هندی 75 تا 100 تومن بود الان راحت پیدا میشه با 240 تومن
دارو رو از اول گرون میفروشن و کسی هم نمیتونه چیزی بگه به همین خاطر صف تشکیل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۰
انصاف داشته باش نمکی استاد ما بوده تو این شرایط خیلیها جا زدن خیلیها غرغر کردن وخیلیها از اب گل الود ماهی گرفتن نمکی تنها جلو مسوولان بی دغدغه ایستاده من به عنوان دانشجوشون همیشه میشناختم وتحسین میکنم چون حتی وقتی ریس دانشگاه بود مثل اساتید دیگه غذای سفارشی نمیخورد از غذای دانشجو میخورد تا درک کنه بچه های دانشجوی رو
وحتی با اینکه سهمیه داشت برای فرزندش نذاشت استفاده کنه و پزشک بشه بلکه بچه اش کنکور داد من چهار ساله دارم کنکور میدم مگه به همین رلحتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
روش مسولان در چند دهه گذشته برای اینکه کرامت مردم تو صف از بین نره اینگونه بوده انقدر ان وسیله رو گران میکنند که دیگر از توان خرید مردم خارج بشه ان موقع چون توان خرید ندارن پس دیگر صفی ایجاد نمیشه تنسی تاکسیدو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
از یه طرف میگه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به هم پیمانان خود هم واکسن نمی‌دهند و از طرف دیگه واردات واکسن انگلیسی را با افتخار اعلام میکنن، الآن ما کدام را باور کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
کجا گفته واکسن انگلیسی وارد کردیم لطفآ تخریب نکن بنده شدیداً به این دولت نقد دارم ولی این وزیر وزیر راه و شهرسازی واقعاً تلاش میکنند ولی گوش به حرفش نمیدن مردم رو قسم داد گفت اگر پول سفرتان را هم دادن نریدسفر این حرف خیلی معنی داشت یعنی کسانی هستند در دولت که با نظرات ایشون مخالفند و تشویق به سفر میکنند چون نه جان مردم براش مهمه ونه جان کادر درمان وبه چیزهای دیگری بیشتر توجه دارند
Netherlands
غلام
۱۵:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
واکسن ایرانی؟
همتون واکسن امریکایی رو زدین رفت.روزهایس اول همه از نماینده مجلس و وزرا میگرفتن.چی شد یهویی فقط شماها رعایت میکنید و مردم نه.بگید واکسن رو زدیم و شما مردم بمونید و بمیرید یه تعدادی تا واکسن ایرانی درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
اخه واکسن هست که بخواد براش صف ایجاد بشه ، چی میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام
کادر درمان بدبخت شدند .
1 - فوق العاده خاص را که به هیچ کدام از کارکنان نمی دهید .
ولی بقیه ارگانها دارند می گیرند .

2 - نیروهای شرکتی فوق العاده ویژه هم نتوانستند بگیرند .

3 - استخدامی نیروهای درمانی شرکتی در هاله ای از ابهام است .
مثل پرستارها و کمک پرستارهای شرکتی

4 - نیروهای خدماتی اعم از کمک بهیار و خدماتی و بیماربر و تاسیسات و ... منتظر تبدیل وضعیت هستند .

5 - حق کرونا هم 50 هزارتومان است .
بقیه اش تو جیب کی می رود ، ما نمی دانیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
زمان بعدی موج وحشتناک ویروس چموش کرونا
شروع پیک :ساعت ۸صبح روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
زمان پایان پیک : ساعت ۲۴ جمعه ۲۸ خرداد۱۴۰۰
پس هم وطنان عزیز و بزرگوار در آن ساعات روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰به هیچ وجه از خانه های خود خارج نشوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
احسنت .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
خوب صف مرغ یعنی صف مرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
از کجا به کجا رسیدیم....... ووواقعا جای تاسف داره که دولتمردان منت سرما میزارن با این همه گرونی کردن
مردم چی فرض کردن که اینطوری منزلت مردم با منت گذاشتن صفها کم میکنید ...حسن اگه تو واین وزرای بی مسئولیتت نبودین یا این همه گرونی نمیکردن که مردم تواین اوضاع کرونایی مجبور به صف گرفتن نمیشدن ....
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
جناب دکتر هرچی شما هرس بخورید فایده نداره گوش شنوایی نیست
آخرین اخبار